25 juli de dag dat de grote oversteek gemaakt gaat wordt naar de USA.
Voor de mensen die via Eindhoven richting Antwerpen was het nog een spannend moment vanwege een ongeluk, maar gelukkig was iedereen ruim op tijd en kon de trip echt beginnen.
Na ongeveer 7 uurtjes vliegen landen we op een druk JFK en duurt het allemaal net wat langer als dat we hadden gehoopt.
Afijn de huurauto werd i.p.v. een Ford transit een 12 persoons Chevrolet, de route ingetoetst in de TomTom en meteen door naar het eerste park. Het welbekende en misschien legendarische Luna Park, beter bekend als Coney Island.

Tickets werden gekocht en op naar de 1e baan van de in totaal 6 baantjes en bonus credit die hier te vinden zijn. Circus coaster had de eer, deze kiddie coaster doen we, net als de spinning coaster Ticker , alleen voor de credits. Maar in Luna Park ligt nog een ander park, Deno’s Wonder Wheel amusement park huisvest met de kiddie Sea Serpent nog een credit. Gaan dat dan meteen 2 bingo’s op een dag worden?
Dit park heeft ook een andere attractie die voor sommigen van ons ook een must do is, namelijk het reuzenrad Wonder Wheel met bakjes die over een track rijden, erg apart en bovendien ook een leuke ervaring om eens mee te maken.

Terug naar Luna Park, want hier staat ook een baantje die onder de coasterfans gekscherend de tosti ijzer genoemd wordt. Soarin’Eagle, de flying van Zamperla was in Wiener Prater een oncomfortabele rit, ik stap dan ook met enige tegenzin in, maar een credit is een credit. En ik moet zeggen dat deze versie hier me reuze is meegevallen. De andere baan die er tegenover ligt ziet er vrij apart uit
Het blijkt een compact achtig “boosterbike" te zijn van alweer Zamperla, maar dan met paarden i.p.v motortjes. De launch van Steeplechase is verrassend krachtig en het baantje ansich is prima te doen, best een geinig baantje dus. Wat verder opvalt aan Luna Park is dat je telkens een soort oversteek maakt naar de boardwalk. En dat is zeker geen straf, het park ligt direct aan het strand en als we niet zo’n haast hadden met het veilig stellen van onze bingo had ik hier onder het genot van een biertje en snackie best nog een paar uurtjes kunnen blijven.

Next up is de Gerstlauer Eurofighter… wacht ik bedoelt natuurlijk Thunderbolt de Zamperla welke op een Eurofighter lijkt. Met zijn uitgestrekte layout ziet ie er ook nog prima uit. Het ritje is hier en daar best ruw te noemen maar overall is het best een leuke baan.
Uiteindelijk is de grootste reden om hier aanwezig te zijn natuurlijk de baan die we kennen van films, series, reisboekjes, etc. Deze haast legendarische houten baan met zijn even legendarische naam, ziet er ook nog eens gaaf uit. Cyclone geeft een geweldig ritje weg die ook nog eens intens is. Gelukkig is dit met met zijn zeer krappe, maar toch comfortabele zittingen niet eens erg. Iedereen is het hier wel over eens , Cyclone is gaaf!

*Foto zal ik thuis fixen

En met 2 bingo’s begint onze Amerika trip goed en wordt het tijd om een hapje te gaan eten bij IHOP, voor velen van ons ook weer een nieuwe Amerikaanse ervaring.
Als dit een voorbode is op de rest van onze trip, kan het alleen maar top worden.

Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerking vam harte welkom.
Groeten vanuit een warm Amerika.

Volgende TR komt van het achtbaan geweld uit Six Flags Great Adventure

Cool! Ik wist helemaal niet dat er meer stond dan alleen Cyclone.
    Ik ken jullie trip niet goed inhoudelijk, maar Manhattan hebben jullie niet even kort bezocht? 😀

Fijn om zo'n positief TR te zien uit Coney Island. Meeste commentaren zijn wat gematigd, maar vond het zelf ook een vrij chille plek, met Cyclone uit uitschieter, zo'n toffe baan!

Heerlijk om Coney Island eens voorbij te zien komen. Na alle drama verhalen over de ruwheid van Cyclone jaren geleden hield ik destijds rekening met het ergste, maar ik vond het een prima baan. Daarentegen maakte Thunderbolt zijn reputatie wel volledig waar. Wat een onding was dat zeg. Misschien wel de slechtste achtbaan die ik ooit gedaan heb. Ik stap nog liever 10 keer in dat tosti ijzer dan dat ik hier ooit nog 1 ritje in zou moeten maken.

Cyclone en het reuzenrad waren voor mij de reden om het park te bezoeken, anders had ik Coney Island waarschijnlijk over geslagen. Het park had naar mijn mening wel wat bedrijvigheid nodig.

Bedankt voor het verslag.

Leuk om TR's tijdens de reis te lezen, hebben we nog wat te doen tijdens de rust in de parken. 😉

Laatste keer Coney Island is alweer even geleden, maar er is genoeg veranderd zo te zien!

Ron Na alle drama verhalen over de ruwheid van Cyclone jaren geleden hield ik destijds rekening met het ergste, maar ik vond het een prima baan.

GCI heeft zich de laatste jaren over deze baan gebogen en er echt goed werk geleverd. Ik vond de meeste Zamperla's het herrijden niet waard, maar de Cyclone is gewoon een hele fijne klassieker hoor.

Dank voor dit TR, Cerveza. Het is echt goed te zien dat er nog altijd wordt geïnvesteerd in dit park.

3 maanden later

Ik had je report compleet gemist, dus dank voor je verwijzing in dat andere topic @Cerveza !
      Soarin Eagle was inderdaad vreselijk. Rotzooi, blegh.
      Steeplechase vond ik inderdaad oke: de launch was prima, de rest vond ik wat oncomfortabel.
      Maar dan, Thunderbolt! Ik dacht van te voren een tof ding te gaan beleven, maar dit was voor mij wel een 'één keer nooit weer' hoor. Oncomfortabel, nare lifthill, rare stoelverdeling, het enige voordeel is dat dat ding gelukkig geen OTSR's heeft. Dan was 't helemaal vreselijk.
      Cyclone: helemaal eens. Toffe baan, toffe rit, toffe layout, stukje historie, mooi hoor!

Een enorm laat maar daarom niet minder gemeend dankjewel voor je report!

Mooi verslag hoor! Ik kom er net van terug en er was heeeeel veel verandert sinds mijn laatste bezoek zon 10 jaar geleden. Een goede vooruitgang. Toendertijd lag heel Coney Island er vervallen bij. Maar nu hebben ze het pretpark gedeelte mooi opgeknapt en uitgebreid. Die Thunderbolt was echt een draak van een baan. Ziet er leuk uit, maar wat een slechte beleving was dat. Die tosti flying vond ik ook 100 procent meevallen gelukkig. Die Steeplechase achtbaan had mij het meeste verrast. Wat een heftige launch voor zo,n compact baantje. Leek wel alsof ie teveel snelheid maakte om veilig door de eerste bocht te komen! Echt bizar.
      We hebben er een fijne middag gehad en als ze de komende jaren weer gaan uitbreiden of coasters gaan vervangen dan kom ik zeker nog een keer terug.