Meppel is nog niet zo'n hele vreemde keuze. Ja je zit iets verder van de grote steden af, maar wil je daar dichtbij zitten dan heb je:
A geen grote lap grond
B klagende buren
C veel directe concurrentie.
Meppel ligt een uur rijden van amersfoort/apeldoorn/enschede/leeuwarden/groningen af. Dat zijn niet de minste plaatsen. Het is goed bereikbaar met snelweg en trein.
Amsterdam en utrecht zijn beide 1.5 uur rijden.
Gemiddelde nederlander rijdt ook 1.5 uur naar de efteling, of zelfs 2 uur naar phantasialand. Dus die afstand is nog goed te overbruggen. Sterker nog, het is een betere locatie dan emmen die wildlands heeft. Duitsland heeft in die hoek geen noemenswaardige plaatsen van formaat. hooguit gronau en lingen.
Maar toekomst gericht is het wellicht ook een interessante, want er zijn plannen voor een treinspoor richting het noorden, wat de bereikbaarheid waarschijnlijk nog verder gaat verbeteren, nederland zal in de toekomst meer met die noordelijke provincies moeten aangezien het water stijgt, en onze laaggelegen polders volraken. En het is een extra stimulans voor het toerisme in de drenthe/overijssel regio, wat dus zeker flink kan plussen. Oh en alle chinezen kunnen dit natuurlijk perfect combineren met een middagje giethoorn 😉 ligt praktisch om de hoek. Slagharen ligt ook vlak bij.
Wij vinden alles nogal snel ver in nederland. maar het valt eigenlijk allemaal mee. Ik heb in mijn beleving vanuit brabant altijd groningen etc ver gevonden, maar ik ben net zo snel in groningen dan dat ik in lille ben, en voor dat laatste zou ik wel die kant op rijden, maar voor groningen niet omdat het te ver/lang is? Is eigenlijk gewoon onzin. De weg er naartoe is gewoon doodsaai, na harderwijk kom je niets meer tegen naar het noorden toe, behalve zwolle. Richting het zuiden zijn de snelwegen een stuk prettiger te rijden omdat er meer te zien is. maar na de grens met frankrijk houdt dat interessante ook wel weer op 😉
Overigens zou een puy du fou park in meppel wel een goede reden zijn om de A35 door te trekken naar zwolle, zodat de verbindingen in het noorden van het land ook een stuk fatsoenlijker zijn, want die N-wegen daar zijn me toch een drama.