Tim Wat krijgen we toch opvallend weinig teasers of bouwupdates van dit omvangrijke project... Hopelijk binnenkort meer nieuws vanuit het park!
Piet_Verdriet Tim Ik mag toch hopen dat er 31 oktober eindelijk weer eens een update op de planning staat.
Eftelabbo En het is dicht! Gaat de goede kant op! https://www.looopings.nl/weblog/23900/Fotos-dak-van-nieuwe-Efteling-attractie-Danse-Macabre-is-dicht.html?fbclid=IwAR2Qz0YpQKcSLB5JNZDsf08Tb6JtOAQ8_ZgsUf6QXDYyPkZKzvFGa1GgxR0
Dream_wizard Religieuze fanatiekelingen gaan protesteren als ik die behemot(duivel) en pentagrammen zie
Pretparkgenot Dream_wizard Dat is al een reden om het door te zetten. Hoe meer ophef hoe beter als je wil dat je nieuwe attractie veel aandacht genereert.
Herbergier Dream_wizard Overigens zaken die uit het oude Spookslot komen. Het slot stond stijf van de occulte symboliek, zoals veel attracties van Van de Ven valt mij trouwens op. Wat ik daaraan ook weleens bijzonder heb gevonden is dat sommige symbolen die hij gebruikt heeft geen alledaagse en bekende symbolen zijn (grootste voorbeeld wellicht het symbool op de 'stenen' deuren naar de hoofdshow). Ton v.d. Ven heeft dus goed zijn onderzoeken gedaan... De figuur waar jij overigens aan refereert zou ik eerder als Baphomet dan als Behemoth beschrijven. Bekendste pose die deze figuur meestal heeft is met de ene hand naar boven en de andere naar beneden (wat dan weer uit de alchemistische/Hermes Trismegistus hoek komt). De pentagram op zijn kop symboliseert in die zin daar vaak aan het 'verlichte' gedachtegoed, de noorderster of in satanistische gevallen aan lucifer als brenger van het licht (zijnde een ster, in de Bijbel benoemd voor de val van de engel). In de ronde zaal van het Spookslot hielden deze bokfiguren schildjes vast dus de uitbeelding is in het slot daarin meer een potpourri.
Japio Pretparkgenot We gaan het zien, maar volgens mij is dit een 'still' waarin we zien hoe zaken uit het oude Spookslot worden opgeslagen.
Tim Japio Ik denk dat het lang zal duren voor we de Efteling nog over het Spookslot horen spreken. Die attractie lijkt doodgezwegen 😉 te worden.
Joordi Vandaag voor me werk even binnen wezen kijken, maar echt veel was er nog niet te zien. Uiteraard geen foto's gemaakt, al kon ik deze kans niet voorbij laten gaan:
Japio Ik zit er klaar voor hoor! Edit; tijdens de video krijg ik al een mail van de Efteling met daarin de inhoud verteld, das niet echt lekker getimed
Dream_wizard Zoveel ode voor het oude, echt heel mooi en ben heel benieuwd naar het nieuwe muziek stuk van het oude dance macabre.... Ook in het stuk van de Charlatans zaten interessante tekeningen, iets met een monnik?
PretparkPro Mooi dat de ronde zaal terug komt blijkbaar. Wat Batman in die lichtflits achter het het venster deed is me nog onduidelijk 😃
Wondersteffel PretparkPro Wat nou als die Batman die je bedoelt, de geest is van Jozef Charlatan in een monnikenwaad!
Wondersteffel Bij de nieuwe making of is er tegelijkertijd ook een nieuwe blog online gegooid! https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20231031-spookslot-verleden-herleeft-in-danse-macabre En natuurlijk kan een dagboek van Charlatan niet ontbreken! https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20231031-dmc-dagboek-charlatans-4