PatrickO Jasper Ja, indd, ik denk dat je gelijk hebt, want technisch gezien staan er, inclusief Matroos Gijs, 12 ‘Gijzen’ in totaal in de Efteling, en dit zou dan de 13de worden… Daar gaat m’n kleine theorie, lol 😂😂😂 Volgende week, vrijdag de 13de…🤞🏻
Jasper PatrickO een 13 Gijs op vrijdag de 13e, als dat geen goede aanleiding voor een nieuwe video weet ik het ook niet meer...😅 Arathonk zou inderdaad eens goed kunnen! Vraag me wel af waar ze het 'zuigelement' zouden wegwerken, want langs de mond lijkt me niet echt mooi/praktisch. Wellicht naast het standbeeld een soort zerk/ornament?
Arathonk Jasper Zou dit een hint zijn naar een nieuwe Gijs binnen Danse Macabre? Zo te zien wel! Ook meteen mijn gedachte, wellicht de vrouw/engel met harp uit de teaser? Hopelijk word Matroos Gijs dan verplaatst, bij De Meermin zou een mooie plek zijn. 😉
Brabander Jasper ik vindt het zo heerlijk dat Efteling fans tot het gaatje alles uitzoeken. Nu ik dit zie ga ik er ook gelijk in geloven😅. Vindt wel gaaf zo n nieuwe Gijs in thema. Ben benieuwd of dit echt waar is. Plus ik ben wel toe aan een nieuwe teaser😬
wh_k Lijkt me gaaf als er een Waterspuwer wordt omgetoverd tot Gijs! De mond staat al vaak open bij dat soort beelden dus zou een logische keuze zijn
PatrickO Is het wel een stuk afgebrokkelde muur…? Zie er ook wel een stapel boeken in en een ronding van een pot/ketel…📚🍯☠️
Jules Een vrijdag de dertiende midden in je aankondigingsfase rond een huiveringwekkende attractie zou ik ook niet op de plank laten liggen als marketingteam.
PatrickO Jules En het zou qua pr/marketing ook in lijn der verwachting zijn met de 1ste die op 31 oktober verscheen. Dus nog 1 weekje geduld? 😇
PatrickO Wellicht refererend aan één van deze drie? Of gewoon sfeer maken? Misschien komt er morgen meer helderheid al…👻👻👻 Of niet…
PatrickO Credits: Screenshot Jeroen Twee Iemand enig idee of kennis van bouwkundige zaken waarom er +/- 12 pijlers weer zijn ‘ingekort’? Bouwtechnisch iets of foutje? 🤷🏼♂️
Mark Niks aan het handje, dit noemen ze koppensnellen. Je brengt alle funderingspalen op een gelijke hoogte aan, dat is immers makkelijk voor de funderingsmachine. Die kan niet verdiepingen op en af. Vervolgens haal je de kop van de paal er af. Ten eerste komt zo de wapening bloot die je kan verbinden met de fundering. Daarnaast kan je de paal dan op het juiste niveau t.o.v. de fundering aftoppen.
PatrickO Mark Hartelijk dank Mark voor je antwoord! Na je uitleg klinkt het ook zeker logisch, weer iets geleerd! 👍🏻👍🏻👍🏻