Lijkt me eerder een archeologische site🤣🤣

Credits: Jeroen Fotografie

Verwijderen van het sier-stucwerk? 🫣

Trollenbol

Misschien omdat het voorheen binnen is geweest dat het stucwerk niet geschikt is voor buiten?
Of wellicht past het niet in het ‘plaatje’ van wat de nieuwe functie gaat zijn…🤷🏼‍♂️

MrRC Ligt eraan hoe je het bekijkt. Dit is in feite de ''kelder'' van de Ronde Zaal, waar vroeger de aansturingskasten van de show stonden. Omdat de andere kant van de zaal is gesloopt is de ruimte opnieuw dichtgemetseld, op die doorgang na.

Ik zal wel gek zijn, maar als je dan besluit om dat deel te laten staan.. Dan laat je het toch ook staan en ga je het niet alsnog weer half slopen? 😅

Marvin Dat zal vast wel zijn redenen hebben , immers is de binnenmuur sowieso niet bestemd voor de elementen aangezien deze binnen was.

Enkele foto's van gisteren 😁

Om mijn opmerking over het behouden van de toren, maar hem dan toch weer deels te slopen nog maar even wat kracht bij te zetten. Dat de binnenzijde van origine niet de afwerking heeft om tegen de elementen te kunnen kan ik nog inkomen. Maar de buitenkant valt nu ook al uit elkaar. Moet je dit dan echt willen laten staan? 😅

Hier lijkt er op dat hier het hart van de attractie zal komen te liggen.

Op de Beer en Leeuw van de Fabula ingang zijn trouwens wat meetpuntjes verschenen.

Marvin Om mijn opmerking over het behouden van de toren, maar hem dan toch weer deels te slopen nog maar even wat kracht bij te zetten. Dat de binnenzijde van origine niet de afwerking heeft om tegen de elementen te kunnen kan ik nog inkomen. Maar de buitenkant valt nu ook al uit elkaar. Moet je dit dan echt willen laten staan? 😅

Ik denk/gok dat alle elementen die bewaard zijn gebleven sowieso ook een grote opknapbeurt gaan krijgen. Grote schoonmaak, losse/beschadigde elementen hersteld, stucwerk wat weersbestendig is, grondige verfbeurt om een kleurmatch te krijgen met het nieuwe gebouw. Als toekomstig onderdeel van de Abdij ruïne zal het waarschijnlijk toch 1 geheel moeten gaan lijken? 🫣

PatrickO Nu je het zegt, het zijn monniken inderdaad! Ik begin er zo langzamerhand vanuit te gaan dat geen enkele lijn op de concept arts toeval is. Ze hebben daar aan de tekentafel heel veel plezier om al die herkenbare details op papier te zetten.

Goed gespot!

En niet te vergeten, dit is al de tweede generatie bouwschuttingen. Denk dat daar stiekem best wat budget in gaat zitten.

Marvin Dan laat je het toch ook staan en ga je het niet alsnog weer half slopen? 😅

Ik vind dit ook een heel curieuze aangelegenheid. Het voelt toch een beetje alsof ze deze stukken muur enkel en alleen laten staan om tegen de fans te kunnen zeggen dat er een stuk muur is blijven staan. Maar helemaal gestript en ontdaan van hun originele beschildering hebben deze bakstenen toch niet de historische waarde die de Efteling eraan lijkt te willen toekennen.

Aurelius Jammer dat er alweer een oordeel klaar ligt voor ze überhaupt begonnen zijn met hetgeen ze ermee van plan zijn , laten we het nou voor eenmaal eens gewoon afwachten voordat we het alweer naar beneden willen halen. Echt jammer dat dit bij elk project van de Efteling weer gebeurd en straks vele ervan weer vooraan staan om te zeggen dat het een geweldige keuze was. We weten er werkelijk helemaal niets van.

Aurelius De originele bepleistering zal ongetwijfeld niet geschikt zijn voor buiten. Ik kan mij inbeelden dat er heel wat vocht in zou kunnen opslorpen en dat er bijvoorbeeld schimmel kan ontstaan hierdoor, wat de Efteling niet zal willen (ook al blijft het als "ruine"). Ze gaan dat stukje vast opknappen en niet echt laten verkrotten.

Laten we niet te snel zijn, ze maken hier vast weer iets moois van.