Mark Al meermaals gezegd; ik mis echt het informatieve deel over de bouw bij deze serie.
Ik denk dat het probleem is dat we gewoon al heel erg veel weten over Danse Macabre en er dus weinig nieuws verteld kan worden op dit moment. Qua bouw is er gewoon nog niets interessants te zien: wat betonnen wanden en dat is het eigenlijk.
In den Swarte Kat en De Laetste Hoop gaan dit weekend open en dat zijn de enige stukken van het nieuwe gebied die klaar zijn.
Maar wat weten we op dit moment al van Danse Macabre? Eigenlijk zo goed als alles al: we weten hoe het ride-systeem gaat zijn (met animaties en al), de muziek is ook al zeer lang bekend, de concept arts zijn momenteel ook bekend. Er is gewoon heel erg weinig op dit moment dat men al kan gaan delen vrees ik.
Als we de paralel leggen naar Baron 1898 werd bijvoorbeeld op een bepaald moment de animatronic van de Baron getoond (en bij Symbolica Almar), maar eerder werd in de making of ook het baanverloop getoond (en de maquette), want die kenden we nog niet. Het was ook veel interessanter om beetje bij beetje het gebouw te zien verschijnen, ze op inspectie zien gaan elders (wat hier niet kan), op bezoek bij de fabrikant voor de treintjes/onmnimovers te zien..
Het enige nieuwe dat men echt kan tonen op dit moment is hoe decoratie gemaakt wordt, maar ik kan mij inbeelden dat ze dat toch nog liever wat langer voor zich houden en pas op een later moment dit zullen tonen.
Dus wat blijft dan over dat men kan tonen? Wat betonnen muren en de afwerking van In den Swarte Kat, vrees ik.
We zitten gewoon in de komkommertijd qua bouw van de attractie: er gebeurt niet echt veel interessants momenteel.