Pretparkgenot
Ik ben het met je eens, die wisseling van verhaal met bouwwerkzaamheden is een beetje apart.
Maar geeft wel mooi duiding voor de kijker wat een gebouw voor “historie” heeft in het verhaal.
Het zal mij niks verbazen als later tegen het einde van de bouw het verhaal nogmaals gepubliceerd word maar dan als doorlopend geheel, en misschien ook wel afzonderlijk de beelden van de bouw.
Wel krijg ik steeds meer het gevoel dat de verteller/voice over ook later in de attractie zal terugkomen, dit omdat die constant spreekt in de ik-vorm en refereert aan “wij” op bepaalde momenten.
En als liefhebber van de musical acteur Stanley Burleson(de stem/voice over voor de niet kenners) kan ik daar alleen maar heel blij van worden.
Als dit nivo van vertellen doorzet in de attractie kunnen we zeker wat dat betreft iets heel tofs verwachten qua sfeer en gevoel overbrengen.
Stanley kan veel met zijn stem, van vrolijk en upbeat, zijn rol als Geest in de musical Alladin, tot dubieus en heel sinister, zijn rol als de Dood in de musical Elisabeth.
Nee volgens mij kunnen we ons echt gaan opmaken voor een gebied en attractie waar we als liefhebbers/fans van de Efteling jaren plezier van gaan hebben en dat Dance Macabre wel eens van het kaliber klassieker en must do gaat worden qua populariteit zoals een Droomvlucht.