JrmWrm Maar de stelling dat de Efteling het onderhoud van deze, onder het grote publiek geliefde, achtbaan verzaakt lijkt me toch niet waar
Nou… ik denk wel dat banen als Troy en Wodan onbetwistbaar bewijs zijn dat het een stuk beter kan. Die zijn niet de afgelopen twee jaar zulke lange periodes dicht geweest, dus wat de Efteling daarvoor heeft gedaan met Joris om hem in die slechte staat te krijgen is dus gewoon niet genoeg onderhoud. Ze hebben de afgelopen 2 jaar verschrikkelijk veel onderhoud gepleegd, dat is waar, maar dat betekent niet dat ze alles bij elkaar opgeteld die baan goed hebben onderhouden, integendeel dus.
Toverland en EP nemen veel meer tijd om dat wel goed aan te pakken, terwijl die banen ook grotere G-krachten en snelheden te verduren krijgen wat zou moeten zorgen voor juist meer slijtage dan bij Joris.
R013 Nogmaals Joris krijgt net zoveel liefde als Wodan en Troy , deze word alleen veel meer gebruikt vandaar dus ook de keuze voor Titan track en een andere soort hout.
Ik denk juist dat ze Joris te weinig liefde hebben gegeven, waardoor ze nu realiseren dat dat dom was en Titan Track de enige oplossing is om die baan zo vaak open te krijgen als nodig.
Even een metafoor: Stel je voor dat Toverland en de Efteling allebei een medewerker (hun houten achtbanen in deze vergelijking) hebben die veel intensief werk moet doen. Toverland geeft de medewerker regelmatig een goede pauze waarin hij kan herstellen(het jaarlijkse onderhoud), maar de Efteling heeft dat laten verslochteren en hun medewerker ziet er niet best uit. Nu ziet de Efteling als enige oplossing die medewerker volgooien met Red Bull (titan track) om te zorgen dat er geen pauze nodig is. Dat noem ik geen liefde geven aan een houten achtbaan, niet in de mate als Toverland. Ik heb er verder geen probleem mee, want als daarmee Joris vaker open is, is dat alleen maar mooi, maar ik denk dat het een onbetwistbaar feit is dat de Efteling dat in het verleden niet goed heeft aangepakt.
Enfin, fijn dat ze nu een oplossing zoeken die wel werkt voor het park en zijn intensieve openingstijden.