Ik weet niet precies hoe het bij Jedd gaat met onderhoud, maar als dat het zelfde gaat als met andere onderhouds zaken in het park (zo lang mogelijk rekken met zo min mogelijk middelen, met het risico dat je het ontzettend kapot gaat maken) Dan sta ik er absoluut niet van te kijken dat er te weinig (goed) onderhoud is gepleegd.
Het ene onderhoud is het andere onderhoud niet.
Vaak zat meegemaakt dat iets 2 weken dicht is voor ''onderhoud'' maar er op technisch vlak niks gebeurd is, maar wel een verflaagje is aangebracht, om te verdoezelen dat er eigenlijk houtrot in zit, of de technische staat dusdanig te verbergen.
Soms wordt er echter ook groot technisch onderhoud gepleegd aan iets waarbij dat totaal nog niet nodig is, maar men het nodig acht omdat het dan uiteindelijk meer centjes gaat opleveren. (en tja... meer centjes is goed toch?) Maar als dat dan ten koste gaat van dingen die je wel degelijk nodig hebt, betwijfel ik of dat altijd de juiste keuze is.
Ik weet ook niet wat GCI gezegd heeft, het kan best zijn dat beide partijen niet verwacht hadden dat er zoveel onderhoud nodig is bij deze specifieke baan met deze specifieke omstandigheden.
Maar ik sta er ook niet van te kijken als de efteling een beetje te macho heeft gedaan richting GCI, en niet de ambities heeft uitgesproken over hoe intensief hij gebruikt gaat worden. (ik kan met iets met WET en aquanura herinneren die zeiden dat het onderhoud in kaatsheuvel niet was zoals voorgeschreven)
En ik kan me er ook wat bij voorstellen dat de efteling denkt: mwah, alstie 20 jaar mee gaat, met wat oplap middelen, kunnen we daarna weer een nieuwe woody bouwen, da's toch goedkoper.
Ik sta werkelijk nergens van te kijken 🙂 Ben benieuwd wat dit stukje retrack gaat uithalen, maar in mijn ogen is het vooral weer een pleistertje op een wondje plakken, ipv het probleem fundamenteel aan te pakken. Wat ik jammer vind, want Jedd is in principe gewoon een hele goede baan met hoog fungehalte, die ontzettend populair is. Zorg er dan voor dat je goed voor je populaire rides zorgt.