Looopings had gisteren een artiekel geschreven over F.L.Y en dat de achtbaan al voor een tijdje dicht was voor onduidelijke redenen.

Wat mij vooral aan het artiekel opviel is dat phantasialand geen commentaar geeft op de situatie en de attractie eigenlijk gewoon doodzwijgt.

Wat denken jullie dat er aan de hand is met de achtbaan en wanneer denken jullie dat hij mogelijk weer open kan gaan?

Zal wel typisch PHL zijn als het gewoon regulier onderhoud is en ze gewoon niets zeggen 😛

Het is inderdaad een raar beleid. Bijvoorbeeld in de Efteling wordt ruim op voorhand breed aangekondigd wanneer een attractie in onderhoud is. Ook permanente sluitingen krijgen veel aandacht en uitleg.
Parken als Phantasialand communiceren helemaal niets. Ik zou het persoonlijk erg kut vinden om helemaal tot daar te reizen om dan te weten te komen dat een bekende attractie gesloten is zonder uitleg. Klantonvriendelijk beleid.

Niek heeft de titel veranderd naar F.L.Y. voor onbepaalde tijd en onduidelijke reden gesloten .

Phantasialand doet normaliter geen groot onderhoud wanneer het park geopend is - zoals bijvoorbeeld een Efteling dat wel móet doen - aangezien PHL niet jaarrond geopend is. Lijkt me dus wel dat er een issue is met de baan.

Al sinds eind november/begin oktober lijken er problemen te zijn. Uitstapstation werd vaak niet gebruikt, maar zelfs als het wél gebruikt werd was de capaciteit behoorlijk laag (zelfs met 3 treinen) wat opmerkelijk is.

Mijn gok is dat een belangrijk onderdeel de geest heeft gegeven en dat men de tijd gebruikt om ook inspectie aan de baan te doen zodat dit in de winterstop niet meer hoeft te gebeuren of in elk geval sneller klaar is.

Dat de communicatie daaromtrent om te huilen is, is helaas niets nieuws. Wel was er op 11 november al deze tweet:

"Hi,
some work is being done on F.L.Y.. The technicians are doing their best to get the attraction back into operation for you as soon as possible. Unfortunately, we cannot predict when exactly this will be.
We kindly ask for your understanding.
Best regards from Phantasialand"

Ik heb er best respect voor dat PHL niet alles aan de neus van fans wilt hangen, maar dat een top-attractie momenteel gesloten is mag toch wel minimaal vooraf gemeld worden op de website - immers kijkt niet iedereen op twitter of fan-fora. Daar hoeft zeker geen reden of verwachte openingstijd bij, maar wel zo handig voor bezoekers om te weten voor hun planning.

Opmerkelijk ook dat het gehele gebied dicht is. Dat wil zeggen dat ook het restaurant, snoepwinkel en broodjeszaak geen inkomsten kunnen genereren.

Gasten van Charles Lindbergh hebben een gratis ticket om in de wintertraum terug te komen gekregen. Plus 6 fastpasses voor andere attracties. Of dat standaard is voor iedereen weet ik niet, maar lijkt me wel. PHL is meestal niet kleinzierig als het gaat om tegemoetkomingen.

Coasterfrenzy Gasten van Charles Lindbergh hebben een gratis ticket om in de wintertraum terug te komen gekregen. Plus 6 fastpasses voor andere attracties. Of dat standaard is voor iedereen weet ik niet, maar lijkt me wel. PHL is meestal niet kleinzierig als het gaat om tegemoetkomingen.

Lijkt me een hele nette tegemoetkoming. Maar nog beter zou zijn om gasten die geboekt hebben van te voren te informeren en gratis om te laten boeken naar een ander moment. Misschien doet men dat ook wel, hoewel ik daar nog geen bevestiging van heb gezien.

Aangezien ik er jaren gewerkt heb, weet ik precies hoe men denkt: er is iets aan de hand en dat duurt gewoon langer om op te lossen; meestal iets stoms als onderdelen die een langere levertijd hebben.

Gasten worden gecompenseerd, maar er worden verder geen mededelingen gedaan want het verleden leert dat allerlei gasten daar rechten aan te menen ontlenen. Bovendien is het ook de theaterfilosofie; wat er achter de schermen gebeurt is niet belangrijk en hoeft het theaterpubliek niet mee te krijgen. Verder zo weinig mogelijk publieke ruchtbaarheid want het heeft onnodig sterkte invloed op je bezoekcijfers.

Nou ik hoop dat dat geen weken gaat duren in elk geval. We hebben immers een meet-up op de planning staan voor de 26e...

Niek Ik ga de 24e en zit ook echt te bidden dat ze het probleem snel fixen. Zou echt grote zonde zijn...

Ik hoop ook dat het niet heel lang gaat duren. Aangezien de 23e een bezoek op de planning staat met vrienden die F.L.Y. nog niet gedaan hebben.

Ik ben wel benieuwd wat er precies aan de hand is, zeker met deze opmerking van @Coasterfrenzy in het achterhoofd.

Coasterfrenzy Al sinds eind september/begin oktober lijken er problemen te zijn. Uitstapstation werd vaak niet gebruikt, maar zelfs als het wél gebruikt werd was de capaciteit behoorlijk laag (zelfs met 3 treinen) wat opmerkelijk is.

Alain Bovendien is het ook de theaterfilosofie; wat er achter de schermen gebeurt is niet belangrijk en hoeft het theaterpubliek niet mee te krijgen.

Bij internationale theaterproducties hoort het publiek vaak wel van tevoren of de understudy speelt. Een kort bericht op de website van het park dat F.L.Y. tijdelijk buiten gebruik is had in deze filosofie dan geen kwaad gekund, lijkt me. Al moet ik toegeven dat de al genoemde tweet meer is dan verwacht, wat dat betreft gaat het wellicht de goeie kant op.

• gjee vindt dit leuk.

ik heb een bezoekje gepland voor de eerste dag wintertraum de 19de, ben beniuewd of dat FLY tegen dan geopend zal zijn.

Het feit dat er een hijskraan on site staat doet me denken dat dit wel eens heel dit seizoen kan gaan duren, maar misschien is het iets kleins.

• Rubrix heeft hierop gereageerd.

Nevz Het feit dat er een hijskraan on site staat doet me denken dat dit wel eens heel dit seizoen kan gaan duren

Als dat zo is mogen ze er dan wel snel een bericht over gaan uitgooien. Het is toch de grote nieuwe publiekstrekker van het park. Het zou simpelweg niet kunnen als ze de sluiting onaangekondigd zouden houden

• Nevz heeft hierop gereageerd.
          • Tonnie vindt dit leuk.

Wij gaan de 19e met de familie naar phantasialand waarvan een groot gedeelte fly nog niet gedaan heeft en dat toch wel de grootste reden is voor het bezoek. Hoop echt dat ze hem snel weer aan de praat krijgen

Rubrix Ik zie net op looopings een foto dat ze een bakje met personeel aan die kraan hebben hangen. Ze zijn de Helix rechtsvoor naast de wachtrij aan het inspecteren. Wat er precies is, geen idee? Ik hoop dat hij spoedig weer kan draaien.

Kijk dit is nou fijn phantasialand

Eindelijk een beetje inzicht. Fijn dat de achtbaan weer spoedig open gaat!

Gelukkig, maar wel jammer voor de families, vrienden en fans die nu naar PHL gaan en vast zitten aan een vaste dag wat met die kortingsactie het geval is.

Rubrix Dat zou dus inhouden (zoals nu ook op looopings is te lezen) dat F.L.Y. komende zaterdag weer open is... ben benieuwd of ze dat gaan halen! Maar aan de andere kant, ze communiceren echt niet die datu, als ze nu al weten dat er een kans is hem niet te halen.

Ben benieuwd of hij zaterdag weer open gaat. Wij gaan volgende week dinsdag die kant op. Nu hebben we F.L.Y. wel al in 2020 gedaan, dus het is geen dealbreaker, maar zou wel gewoon jammer zijn. Ook omdat het hele gebied dicht is. Dochter moet alleen Black mamba nog doen en 1 van de winja’s. Dus die moeten open zijn haha! We gaan het zien!