Wild West Adventure blijft een darkride van verrassend hoge kwaliteit voor een parkje als Slagharen. Hopelijk blijft dat zo na de ombouw.

Overigens wel hilarisch dat zelfs met werkverlichting aan sommige scénes nauwelijks zichtbaar zijn. Hoop dat ze ook even naar het verlichtingspakket kijken.

Ik denk dat er, mede door het unieke ritsysteem, een goede basis ligt om er iets mooiers van te maken. Het was inmiddels een beetje gedateerd, maar voor Slagharen wel heel leuk gebleven.

Niet alleen gedateerd, ook vreselijk niet meer ok in deze tijd. Goed dat ze dat wellicht ook zelf inzien.

Eftelflags Hoezo 'vreselijk niet oké in deze tijd'? Het was wat donker maar is dat niet een beetje overdreven?

• Erik heeft hierop gereageerd.

Ja die zielige cowboys die altijd maar als schietende veroveraars worden neergezet, kan echt niet meer.

Misschien krijgt deze arme cowboy eindelijk een echt geweer... hoeft hij geen pauw pauw meer te zeggen 🤣

JohnV

Nouja alles is wel duurder geworden he....

Erik Maar ook de Aziaten die wel heeeeel stereotyperend worden neergezet. Nogmaals; snap ook best dat mensen het niet inzien. Maar goed dat ze het aanpassen.

2 maanden later

Yes! We ontvingen zojuist de platen in onze inbox vanuit Slagharen. Voor de aanwezigen op de nieuwjaarsborrel was er natuurlijk al de sneak peek van de nieuwe attractienaam!

Het persbericht:

Slagharen presenteert opvolger Wild West Adventure: Red Bandits Adventure

Attractie- en Vakantiepark Slagharen opent in jubileumseizoen 2023 de attractie Red Bandits Adventure. Daarin worden bezoekers ondergedompeld in de wereld van de gelijknamige beruchte boevenbende. Vandaag kan Slagharen voor het eerst ontwerpen laten zien van deze nieuwe beleving.

Op dit moment wordt hard gewerkt om de overdekte bootjesattractie Wild West Adventure, geopend in 2000, te transformeren tot een nieuwe ervaring, met andere decors en een totaal andere verhaallijn. De Red Bandits zijn op zoek naar nieuwe leden. Wie straks in een bootje stapt, trotseert verschillende gevaarlijke elementen die de Red Bandits als beproeving hebben geplaatst. Maar uiteindelijk loopt het avontuur anders dan gedacht…

De boevenbende heeft al enkele jaren een prominente plek in het entertainmentaanbod van het park. “Ik ben ontzettend blij dat we met dit verhaal gasten meer dan ooit mee kunnen nemen in het avontuur van de Red Bandits”, vertelt algemeen directeur Dave Storm. “Dit jaar vieren we het 60-jarig bestaan van Slagharen. Deze vernieuwing voelt als een van de cadeaus die passen bij zo’n mooi jubileumjaar.”. Voor de realisatie van het project werkt Slagharen samen met de Leisure Expert Group uit Amsterdam.

Slagharen opent haar vakantiepark weer op vrijdag 31 maart 2023. Het attractiepark is geopend vanaf zaterdag 1 april 2023.

Link naar high res

Link naar high res

Link naar high res

Het ziet er nog niet heel spannend of vernieuwend uit maar ik vind het toch veelbelovende tekeningen. Goed dat deze attractie de opknapbeurt krijgt die het verdient.

Mooie tekeningen. Ben benieuwd naar of het lichtplan in het echt net zo fraai wordt. Fijn om te zien dat de rockwork ook behouden wordt, daar was namelijk niks mis mee, prachtig gemaakt zelfs. Wat dat betreft lift deze retheme erg veel mee op wat gewoon al goed was.

Het enige waar ik me zorgen over maak is of de scenes voldoende levendig worden. In de grot (laatste tekening) ligt hier nu een cowboy te slapen. Dat zou zomaar een statisch beeld kunnen worden. Terwijl hier voorheen verschillende menselijke animatronics aan het werk te zien waren, een beer, skeletten naast een verloren schat, enz. Het zou toch wel verschrikkelijk zonde zijn als al dat decor zomaar weg is gegooid.

scagen Als we op het einde maar geen bak lijm over ons heen krijgen ... 😂

16 dagen later

Ik bedacht me dat ik in het laatste openingsweekend nog een foto had gemaakt door het raam van die winkel die als het goed is bij de Red Bandits Adventure moet gaan horen 😁

Best een grote ruimte, dit is rechts van de ingang en uitgang, toch?

Want al een flinke tijd voor de sluiting van WWA had men in de uitgangstunnel een stuk van het rockwork uit de muur gebroken, ik neem aan dat daar dan een directe doorgang naar deze shop gaat komen.

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Trollenbol Best een grote ruimte, dit is rechts van de ingang en uitgang, toch?

Klopt!

Trollenbol Want al een flinke tijd voor de sluiting van WWA had men in de uitgangstunnel een stuk van het rockwork uit de muur gebroken, ik neem aan dat daar dan een directe doorgang naar deze shop gaat komen.

Dat zou best eens kunnen inderdaad, daar had ik nog niet over nagedacht. Al vraag me wel een beetje af hoe bewust dat er destijds uitgebroken zal zijn aangezien dat al enkele jaren zo was.

Ik had het idee dat de ingang en uitgang omgedraaid gaat worden. En dat de winkel onderdeel gaat worden van een pre show/wachtrij.

2 maanden later

22 april gaat Red Bandits Adventure open.

Persbericht:
          60 jaar het Wilde Westen van Nederland: Slagharen presenteert vernieuwingen aan vooravond jubileumseizoen
          De start van het zestigjarig jubileum lonkt. Attractie-en Vakantiepark Slagharen zet de puntjes op de i om vanaf zaterdag 1 april haar poorten weer te openen. Het hele jaar door zal Slagharen nieuwigheden presenteren. Vandaag onthult het Overijsselse resort wat gasten zoal kunnen verwachten van dit grote feestjaar.

60 jaar Wild West avonturen die het navertellen waard zijn
          Tijdens Pinksteren in 1963 opende Shetland Ponypark Slagharen haar deuren. Zestig jaar, twee naamswijzigingen en vele attracties later verwelkomt Attractie-en Vakantiepark Slagharen jaarlijks meer dan 1 miljoen bezoekers. Een geschiedenis om trots op te zijn. Het jubileum wordt uitgebreid gevierd met onder andere een investering op het vakantiepark, een compleet vernieuwde attractie, een nieuw horeca-concept en een vernieuwd entertainmentprogramma.

Bomvol entertainmentprogramma
          Vanaf 1 april staat Slagharen in het teken van het nieuwe voorjaarsevenement Spring!. De lentezon schijnt en het park is aangekleed met vlaggen, kleurrijke bloemen en planten. In de Music Hall is een gloednieuwe parkshow te zien met Randy en Rosie in de hoofdrol. In Uit Je Bol met Randy en Rosie wordt de deelname van Rosie aan de bloemenwedstrijd gesaboteerd door de Red Bandits. Na de show kunnen bezoekers de bloementuin van Rosie bewonderen tegenover lanceerachtbaan Gold Rush. De Red Bandits zijn tot en met de zomer elke dag te zien op het park.

Verjaardagsfeest, circusshow en zomerparade
          Tijdens het pinksterweekend bestaat Slagharen daadwerkelijk 60 jaar. Op dit moment wordt gewerkt aan een plan om dit op 27 mei groots te vieren met een avondopenstelling. Details hierover worden later bekendgemaakt. In het hoogseizoen worden bezoekers elke dag getrakteerd op een parade door de Main Street. En zoals vanouds, presenteert Slagharen weer een spannende circusshow met internationale artiesten. Deze show is gratis toegankelijk en te zien in het American Circus Theater vanaf 1 juli.

Nieuw: Red Bandits Adventure vanaf 22 april geopend
          Vanaf zaterdag 22 april kunnen gasten een boottocht maken in de nieuwe beleving: Red Bandits Adventure. In deze spannende tocht, varen bezoekers langs allerlei tests die de Red Bandits hebben klaargezet. Wie erin slaagt om de eindstreep zonder kleerscheuren te halen, mag zich een echte Red Bandit noemen. In deze nieuwe beleving is niet alleen veel te zien, maar ook te horen. Voor de nieuwe beleving heeft Slagharen de componisten en sound designers van het gerenommeerde IMAscore aan boord gehaald. Tijdens de tocht horen bezoekers muziek die speciaal voor de attractie is ontwikkeld, om een nog meeslependere ervaring te creëren.

Nieuw: Wild Wings; House of Chicken
          In april opent Slagharen ook een nieuw horecaconcept: Wild Wings: House of Chicken. In de voormalige Crazy Horse Saloon worden diverse kip (en vega-kip) gerechten verkocht zoals burgers, kippenvleugels en buckets. Ook zullen gasten er terecht kunnen voor een kop koffie of thee, een verfrissende drank of een ijsje.

Nieuw: Red Rock Cottages
          De eerste exemplaren van de moderne Red Rock Cottages worden bij de start van het seizoen in gebruik genomen. Deze nieuwe accommodaties, die gefaseerd de Colorado stacaravans zullen vervangen, zijn eigentijds ingericht en van alle gemakken voorzien. Met drie slaapkamers en twee compacte badkamers, biedt de accommodatie plaats aan groepen tot zes personen. De cottages bevinden zich achter het American Circus Theater, vlakbij de nieuwe beleving Red Bandits Adventure.