Zojuist ontvingen abonnementhouders van Slagharen het bericht dat de Wild West Adventure op zondag 6 november zal gaan sluiten. Na 22 jaar valt het doek voor deze attractie. Het heeft er alle schijn van dat de attractie een grote verbouwing zal ondergaan aangezien Slagharen schrijft:
Na 22 jaar komt er een einde aan de boottocht zoals velen van jullie hem kennen. Want wij hebben leuke plannen met de attractie!
De attractie zal op zondag 6 november tot 16:00 geopend zijn. Abonnementhouders kunnen mee doen aan een actie om een van de laatste ritjes te mogen maken.
Ook heeft Slagharen onderstaande teaser online gezet, dus de kans dat het iets met de Red Bandits van doen gaat hebben is best groot.
Op de plattegrond zag ik vorige week dat ie per 31 oktober zou sluiten; het wordt dus een weekje later.
We zijn er nog ingeweest en het viel op dat de attractie vooral vrij donker was. Ik hoop dat ze het lichtplan een flinke upgrade geven. Verder verwacht ik er niet zo heel veel van. Ik zie Slagharen hier nou niet echt tonnen insteken voor een heel andere inhoud. Ik verwacht wat simpele "red bandit" toevoegingen en wellicht een paar vernieuwde animatronics.
Als het meer wordt dan valt het mee.
Aan de ene kant is het jammer, vond het namelijk wel gewoon een vermakelijke attractie, maar aan de andere kant zagen we dit natuurlijk allemaal wel aankomen. Ze zeiden zelf al dat ze een volwaardige darkride wouden bouwen met meer recentere technieken, dus ben heel benieuwd wat ze er mee gaan doen! Ben vooral benieuwd of ze van 0 gaan beginnen of dat ze het bij een grondige retheme houden...
Mooi dat ze misschien hier ook het thema van de Red Bandits doortrekken, als ze dan zo misschien die nieuwe achtbaan bouwen dan wordt het een groot thema.
toen de attractie opende was deze - voor zo'n klein park - best cool. Laatste keer zag het er eerder vooral fout uit, al hoewel de decors best nog knap waren.
benieuwd wat ze er mee van plan zijn.
Convival Oei, ik weet niet wat ik hier van vind. Ik heb hier meer moeite mee dan Spookslot gek genoeg
Ik heb als kind hier de stunt show nog gezien. Vond het bijzonder jammer dat die weg was. Leuk dat het decor later weer gebruikt werd voor een nieuwe show, maar die was lang niet zo amusant. Ik weet nog dat bijvoorbeeld de gevangenis in brand werd gezet, er mensen gescalpeerd of opgehangen werden (maar wel gered werden uiteraard) en er echt véél paarden in voor kwamen. Allemaal echt typische western verhalen (3 verschillende verhalen per dag) die best goed uitgevoerd waren.
Coasterfrenzy Ik heb als kind hier de stunt show nog gezien. Vond het bijzonder jammer dat die weg was. Leuk dat het decor later weer gebruikt werd voor een nieuwe show, maar die was lang niet zo amusant. Ik weet nog dat bijvoorbeeld de gevangenis in brand werd gezet, er mensen gescalpeerd of opgehangen werden (maar wel gered werden uiteraard) en er echt véél paarden in voor kwamen. Allemaal echt typische western verhalen (3 verschillende verhalen per dag) die best goed uitgevoerd waren.
Ik ook! Ik kan mij nog heel goed een trein herinneren die binnen kwam rijden
@Coasterfrenzy@Convival Die stuntshow was volgens mij ook stukken interessanter dan dat die darkride ooit geweest is.
Tenminste van wat ik mij zelf nog kan herinneren daarvan.
In Bobbejaanland Indiana River strippen en in Slagharen Wild West Adventure strippen. Van beide parken toch wel de best geslaagde thema attractie.
Hopelijk houden ze veel van het decor en geven ze het een flinke upgrade want de belichting in die tent is vooral erg slecht. Om alles te strippen vind ik wel enorme kapitaalvernietiging.
Pretparkgenot Hopelijk houden ze veel van het decor en geven ze het een flinke upgrade want de belichting in die tent is vooral erg slecht. Om alles te strippen vind ik wel enorme kapitaalvernietiging.
Als het een darkride blijft in Slagharen, mogen ze inderdaad wel iets aan die verlichting gaan doen.
Vooral de verlichting was wel echt bagger inderdaad, wat dat betreft kan het er enkel op vooruitgaan. Ik hoop op een gevalletje Area 51 (maar dan met een wél goed doordacht nieuw verhaal / thema), waarbij zoveel mogelijk van de oorspronkelijke decors behouden blijven en effecten gerepareerd worden. De laatste scene, met dat fort, wellicht iets grondiger aanpakken, want dat deel kwam het meest gedateerd over met die kerstbomen en veel te opzichtige spots.
Deze attractie doet de naam darkride wel eer aan ja Vorig jaar in geweest en was vrij donker. Ik vind het altijd wel een leuke ride! Maar ik hou sowieso heel erg van darkrides met een bootje. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen! Reden genoeg om volgend jaar weer eens terug te gaan naar het park.
Vandaag was Pretpark.club door Slagharen uitgenodigd (waarvoor dank!) om aanwezig te zijn bij de sluiting van de Wild West Adventure. Zoals bekend zal deze het komende seizoen heropenen als een vernieuwde attractie met een Red Bandits thema. Ik was daarbij aanwezig en heb hiervan een klein verslag geschreven.
Iets na 4 uur werden de genodigden ontvangen in de Crazy Horse Saloon naast de ingang van de Wild West Adventure. Tegen half 5 kregen we de mogelijkheid om ons laatste ritje in de huidige Wild West Adventure te maken met de werkverlichting aan. De ideale gelegenheid om nog eens een goede onride op te nemen:
Daarna verzamelden we opnieuw in de Crazy Horse Saloon waar park directeur Dave Storm de familie ontving die de allerlaatste rit gewonnen heeft. Na een kort praatje was het ook voor hen tijd om richting de Wild West Adventure te gaan.
Na deze rit wilde Dave Storm graag nog wat mensen bedanken maar werd onderbroken door Valerie Hart en John Batterson, oftewel de Red Bandits. Zei vonden het allemaal te lang duren en wilden er vooral snel een einde aan maken. En met de nodige “ontploffingen” in de Saloon werd de Wild West Adventure dan ook officieel gesloten zodat de Red Bandits de boel daar nu kunnen gaan overnemen. Ook hiervan nog een korte video:
Hoe de vernieuwde Wild West Adventure eruit zal gaan zien en zal gaan heten is nog niet bekend gemaakt. Looopings wist vanavond al wel te melden dat de ombouw zal worden gedaan door de Leisure Expert Group.
Wild West Adventure blijft een darkride van verrassend hoge kwaliteit voor een parkje als Slagharen. Hopelijk blijft dat zo na de ombouw.
Overigens wel hilarisch dat zelfs met werkverlichting aan sommige scénes nauwelijks zichtbaar zijn. Hoop dat ze ook even naar het verlichtingspakket kijken.
Ik denk dat er, mede door het unieke ritsysteem, een goede basis ligt om er iets mooiers van te maken. Het was inmiddels een beetje gedateerd, maar voor Slagharen wel heel leuk gebleven.
Laden...
Er is iets misgegaan bij het laden van de volledige versie van deze website.