In Bobbejaanland Indiana River strippen en in Slagharen Wild West Adventure strippen. Van beide parken toch wel de best geslaagde thema attractie.

Hopelijk houden ze veel van het decor en geven ze het een flinke upgrade want de belichting in die tent is vooral erg slecht. Om alles te strippen vind ik wel enorme kapitaalvernietiging.

Pretparkgenot Hopelijk houden ze veel van het decor en geven ze het een flinke upgrade want de belichting in die tent is vooral erg slecht. Om alles te strippen vind ik wel enorme kapitaalvernietiging.

Als het een darkride blijft in Slagharen, mogen ze inderdaad wel iets aan die verlichting gaan doen.

And another one bites the dust. :/

Vooral de verlichting was wel echt bagger inderdaad, wat dat betreft kan het er enkel op vooruitgaan. Ik hoop op een gevalletje Area 51 (maar dan met een wél goed doordacht nieuw verhaal / thema), waarbij zoveel mogelijk van de oorspronkelijke decors behouden blijven en effecten gerepareerd worden. De laatste scene, met dat fort, wellicht iets grondiger aanpakken, want dat deel kwam het meest gedateerd over met die kerstbomen en veel te opzichtige spots.

Coasterfrenzy Kan me herinneren dat ik als kind doodsbang was in deze show. Daarna nooit meer gezien 😅

Heel benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Deze attractie doet de naam darkride wel eer aan ja 😁 Vorig jaar in geweest en was vrij donker. Ik vind het altijd wel een leuke ride! Maar ik hou sowieso heel erg van darkrides met een bootje. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen! Reden genoeg om volgend jaar weer eens terug te gaan naar het park.

10 dagen later

Vandaag was Pretpark.club door Slagharen uitgenodigd (waarvoor dank!) om aanwezig te zijn bij de sluiting van de Wild West Adventure. Zoals bekend zal deze het komende seizoen heropenen als een vernieuwde attractie met een Red Bandits thema. Ik was daarbij aanwezig en heb hiervan een klein verslag geschreven.

Iets na 4 uur werden de genodigden ontvangen in de Crazy Horse Saloon naast de ingang van de Wild West Adventure. Tegen half 5 kregen we de mogelijkheid om ons laatste ritje in de huidige Wild West Adventure te maken met de werkverlichting aan. De ideale gelegenheid om nog eens een goede onride op te nemen:

Daarna verzamelden we opnieuw in de Crazy Horse Saloon waar park directeur Dave Storm de familie ontving die de allerlaatste rit gewonnen heeft. Na een kort praatje was het ook voor hen tijd om richting de Wild West Adventure te gaan.

Na deze rit wilde Dave Storm graag nog wat mensen bedanken maar werd onderbroken door Valerie Hart en John Batterson, oftewel de Red Bandits. Zei vonden het allemaal te lang duren en wilden er vooral snel een einde aan maken. En met de nodige “ontploffingen” in de Saloon werd de Wild West Adventure dan ook officieel gesloten zodat de Red Bandits de boel daar nu kunnen gaan overnemen. Ook hiervan nog een korte video:

Hoe de vernieuwde Wild West Adventure eruit zal gaan zien en zal gaan heten is nog niet bekend gemaakt. Looopings wist vanavond al wel te melden dat de ombouw zal worden gedaan door de Leisure Expert Group.

Wild West Adventure blijft een darkride van verrassend hoge kwaliteit voor een parkje als Slagharen. Hopelijk blijft dat zo na de ombouw.

Overigens wel hilarisch dat zelfs met werkverlichting aan sommige scénes nauwelijks zichtbaar zijn. Hoop dat ze ook even naar het verlichtingspakket kijken.

Ik denk dat er, mede door het unieke ritsysteem, een goede basis ligt om er iets mooiers van te maken. Het was inmiddels een beetje gedateerd, maar voor Slagharen wel heel leuk gebleven.

Niet alleen gedateerd, ook vreselijk niet meer ok in deze tijd. Goed dat ze dat wellicht ook zelf inzien.

Eftelflags Hoezo 'vreselijk niet oké in deze tijd'? Het was wat donker maar is dat niet een beetje overdreven?

• Erik heeft hierop gereageerd.

Ja die zielige cowboys die altijd maar als schietende veroveraars worden neergezet, kan echt niet meer.

Misschien krijgt deze arme cowboy eindelijk een echt geweer... hoeft hij geen pauw pauw meer te zeggen 🤣

JohnV

Nouja alles is wel duurder geworden he....

Erik Maar ook de Aziaten die wel heeeeel stereotyperend worden neergezet. Nogmaals; snap ook best dat mensen het niet inzien. Maar goed dat ze het aanpassen.

2 maanden later

Yes! We ontvingen zojuist de platen in onze inbox vanuit Slagharen. Voor de aanwezigen op de nieuwjaarsborrel was er natuurlijk al de sneak peek van de nieuwe attractienaam!

Het persbericht:

Slagharen presenteert opvolger Wild West Adventure: Red Bandits Adventure

Attractie- en Vakantiepark Slagharen opent in jubileumseizoen 2023 de attractie Red Bandits Adventure. Daarin worden bezoekers ondergedompeld in de wereld van de gelijknamige beruchte boevenbende. Vandaag kan Slagharen voor het eerst ontwerpen laten zien van deze nieuwe beleving.

Op dit moment wordt hard gewerkt om de overdekte bootjesattractie Wild West Adventure, geopend in 2000, te transformeren tot een nieuwe ervaring, met andere decors en een totaal andere verhaallijn. De Red Bandits zijn op zoek naar nieuwe leden. Wie straks in een bootje stapt, trotseert verschillende gevaarlijke elementen die de Red Bandits als beproeving hebben geplaatst. Maar uiteindelijk loopt het avontuur anders dan gedacht…

De boevenbende heeft al enkele jaren een prominente plek in het entertainmentaanbod van het park. “Ik ben ontzettend blij dat we met dit verhaal gasten meer dan ooit mee kunnen nemen in het avontuur van de Red Bandits”, vertelt algemeen directeur Dave Storm. “Dit jaar vieren we het 60-jarig bestaan van Slagharen. Deze vernieuwing voelt als een van de cadeaus die passen bij zo’n mooi jubileumjaar.”. Voor de realisatie van het project werkt Slagharen samen met de Leisure Expert Group uit Amsterdam.

Slagharen opent haar vakantiepark weer op vrijdag 31 maart 2023. Het attractiepark is geopend vanaf zaterdag 1 april 2023.

Link naar high res

Link naar high res

Link naar high res

Het ziet er nog niet heel spannend of vernieuwend uit maar ik vind het toch veelbelovende tekeningen. Goed dat deze attractie de opknapbeurt krijgt die het verdient.