SvenDonut Al verkoop je minder kaarten dan kun je nog niet altijd inschatten hoeveel auto's je kunt verwachten natuurlijk. En ik denk zomaar dat de gemeente van Wavre niet zo meedenkend is voor Walibi als bijvoorbeeld Loon op Zand voor de Efteling.
Voor topdrukte zoals dit kan je anders ook, zoals @Eftelingpanda aangeeft, op voorhand verplicht de parkeerplaats-tickets laten betalen. Voor abonnees is dat dan een reservering. Je houdt dan een kleine marge aan voor de veiligheid.
Vergeet ook niet dat Walibi letterlijk een eigen treinstation heeft naast de deur, dus zo'n beperking hoeft dit niet te zijn.
Op deze manier hebben ze er voor gezorgd dat er overal in Waver wild geparkeerd werd voor Walibi, tot op parkings van winkels elders in Waver... ik kan mij inbeelden dat dat niet in dank afgenomen wordt aan Walibi.
Ik ben er overigens van overtuigd dat ze gewoon veel te veel volk in hun park binnen laten, want de afgelopen dagen is Walibi alleen maar negatief in het nieuws gekomen (en ook vandaag is het uitverkocht, met vechtpartijen). Het park kan het theoretisch misschien aan, maar in de praktijk is het alles behalve aangenaam.
Maar over de winter opening... ik ben hier positiever over dan Walibi NL: er is enerzijds Aqualibi, maar er zijn meer indoor-attracties (ik tel er, vrij ruim geteld, 6) en er zijn 3 grote indoor restaurants om op te kunnen warmen.
Ik ben ook blij dat hier de aankondiging wel tijdig gebeurt, en niet minder dan 3 maand voor datum..