paterdave2 Het goedpraten gaat er bij mij om dat rokers door iedereen steens maar in een verdomhoekje worden geschopt als asociaal en dat zij er voor zorgen dat kidnderen gaan roken.
Een heftige vergelijking maar heroïne kun je toch ook niet op de wandelpaden spuiten in je arm? Cocaïne kun je toch ook niet snuiven midden in de Efteling? Roken is net zo erg een ongezonde, extreme verslaving met een enorme impact. Dat dit in het verleden werd gedoogd, betekent niet dat we voor altijd roken moeten accepteren in het bijzijn van anderen. Rokers hebben nu nog de "luxe" van een rookzone, maar ik zie ze nog wel op langere termijn het gehele park rookvrij maken. Een goede zaak, want zo'n verslaving hoor je niet te vervullen in een pretpark.
Overigens ben ik zelf behoorlijk wat maatjes meer, maar ik ben ook voorstander van alle vette zooi uit de schappen halen. Dat zorgt voor gezonde alternatieven waar ik wel oren naar heb, maar die mij nu niet of beperkt worden aangeboden op openbare ruimtes. Daardoor neig ik naar het ongezonde, verslavende voedsel wat veel meer aangeboden wordt. Dus kom maar op met dat frikandellenverbod! 🙂