Coasterfrenzy Autobergbahn is uiteindelijk hetzelfde systeem als voor veel oude darkrides gebruikt wordt. Die geen van allen op RCDB staan (wel op CC), zoals bijvoorbeeld "Devil's Den" in Conneaut Lake Park.
Die stonden wel op rcdb, maar zijn verwijderd nadat er veel gezeik over kwam, maar over de bergbanaan kwam geen gezeik en dus bleef die
Coasterfrenzy Volgens mij is dit gewoon weer zo'n gevalletje van willekeur van Duane. Blijft een beetje het probleem als er slechts één iemand is die de dienst uit maakt (dictatuur).
Ten eerste is Duane niet de enige die rcdb runt, je hebt ook nog Rik Engelen, ten tweede gaat een website over achtbanen een dictatuur noemen wel heel ver.
Maar de willekeur is wel te begrijpen, ik had vorige week nog een gesprek met rcdb over twin track coasters, omdat ik niet snapte dat de voormalige Tren Bravo in Terra Mitica 2 entrys was maar Max en Moritz 1. Turns out dat er een regel is dat achtbanen alleen 1 entry zijn als ze ergens aan elkaar vast zitten. Toen de entry voor Max en Moritz online kwam was het nog niet bekend of dit het geval was, en zodra het bekend werd dat dit niet het geval was, werden ze niet gescheiden omdat dat "boze emails zou opleveren".
Anders voorbeeld, single rail werd een categorie zodra de RMC Single Rails uitkwamen, maar oudere single rail achtbanen, zoals Caripro Batflyers of Brandauerer alpine coasters kregen deze classifactie niet omdat "te veel meuk in de categorie zou stoppen".
Het is natuurlijk uiteindelijk niet zo dat rcdb de dienst uit maakt qua wat een achtbaan is, en uiteindelijk heeft het eigenlijk ook geen zin om ze te tellen omdat mensen die zo veel mogelijk credits willen toch elk speeltoestel gaan tellen als achtbaan, so whats the point.