The_Bullgod Oh ze zijn juist enorm verschillend vind ik zelf.
Atlantica staat juist WEL op RCDB omdat het drop heeft ruim boven het water. Dat deze drop achteruit gaat dat doet er dan niet toe. De baan in Plopsaland, maar ook de Aktium in Cinecittà World hebben deze drop NIET. Hierdoor worden ze als flume genoteerd ipv watercoaster.
Als atlantica die achterwaartse drop niet zou hebben, zou hij nog steeds tellen voor RCDB.
QDude24 Klopt, maar die kun je alleen tellen als je de onbepaald categorie aanzet, en dan krijg je heel veel zooi in je count, zoals rol gliders en die skateboard dingen in speeltuinen
Ja.. in die onbepaalde categorie zitten echt leuke dingen tussen (ongeacht of je ze wilt tellen of niet), maar ook heel veel rotzooi.
Alleen al de categorie rollgliders: Ik ken er een paar die gewoon echt een ervaring geven zoals je van een achtbaan zou verwachten (Voorbeeld: Bol d'Air Line in Frankrijk). Maar het overgrote deel van die dingen zijn gewoon retesaai.
En dan heb je nog dat de fabrikant sinds kort ook varianten verkoopt die een hele pittige layout hebben, maar gewoon voortdurend wordt geremd waardoor ze alsnog retesaai worden.
Daarentegen steekt CC ook genoeg dingen onder die categorie die RCDB dan weer als een rasechte achtbaan bestempeld. Bijvoorbeeld de Autobergbahn in Wiener Prater.. Waarbij ik de logica van CC best begrijp om hem omder undifined te zetten, maar niet die van Duane om hem op RCDB te zetten.