RoelRoel Is Amerika nog steeds zo cool na quantanamo bay en Donald Trump?

Ooit in Amerika geweest? Het land is meer dan politiek. Of raad je iedereen af om naar Nederland te komen vanwege ons asielbeleid in Ter Apel, aardbevingsschade in Groningen en boerenprotesten?

Een tipje van de sluier is opgelicht over het thema van de coaster

• Njit heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod

Slim gekozen. Gewoon een bak zand neergooien en het thema is klaar..

"Het nieuwe gedeelte, dat de titel Speed Zone Off-road draagt, draait namelijk om terreinwagens en onverharde wegen"

Ik hoop dat ze wel iets meer doen dan alleen wat zand neergooien. Walibi kennende zullen er wat opvallende attributen worden neergezet zoals stapels banden, verkeersborden of monster trucks. Ik zie het ook wel voor me dat met dit thema de fietsenmolen een motorcross-thema krijgt.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Taronco Walibi kennende zullen er wat opvallende attributen worden neergezet

Walibi kennende gooien ze eerst een bak zand neer en nodigen de daarna graffiti-artiesten uit om het zand onder te spuiten met creatieve schilderingen.

Ik kan het zo snel niet terug vinden in het topic, maar het staat op de schuttingen zag ik gisteren, dat het gebied opent op 7 april.

Cornelius Yes klopt. Er was gisteren overigens nog weinig te zien op de bouwplaats.

7 dagen later

Paar fotos van vandaag

Als eerste viel me op dat de poort voor de Final hide out volledig is verwijderd. De rest van gebied meer naar achter is er nog wel.

Openingsdatum van het gebied met het nieuwe logo voor dit deel.

Achter het station was nog een grote kuil zichtbaar waar footers zijn geplaatst maar nog niet ingegraven.

De fundering voor de magic bikes in het midden van de eerste helix.

Een overzicht foto van het gebied.

Vanuit de condor zijn de baan delen trouwens vrij goed te spotten, die liggen momenteel op het veld achter de laan van Wrong Turn op het festival terrein.

Als het in april af moet zijn mogen ze denk ik wel doorwerken. Nu is het wel nog 4 maanden maar als de bedrading en thematisatie (paar containers) nog gedaan moeten worden wordt met krap aan denk ik

• Jabo heeft hierop gereageerd.
          • Jordy vindt dit leuk.

rambo1990 als het thema off road wordt hoeven ze er bijna niks meer aan te doen😂

8 dagen later

Eindelijk de officiele aankondiging. Niks dat we nog niet wisten. Enkel de datum en de naam van het gebied, geen concept art, niks. Dus het is nogsteeds niet confirmed dat het een Formula Rossa Junior clone is, hoewel erg aannemelijk.

Is die buggy niet nieuw?

Dan gok ik er op dat de treintjes van de achtbaan ook zo gethemed gaan worden.. wellicht zonder rolkooi dan.

Coasterfrenzy Is die buggy niet nieuw?

Nee, stond al op de schuttingen in het park zelf. Misschien had ik mijn "nieuw" beter moeten definiëren.

Op pcw nieuws op facebook is er een layout gedeeld.

Van alle familie banen die te koop zijn kopen ze zoiets...
                Zoontje van 5 mag in BTM, Joris en de draak ga zo maar door allemaal spannender en uitdagender dan deze.

Ach, leuk om eens te doen op een middag als je te vroeg bent voor de Halloween Fright Nights.