Hjalmar De grote kans is dat we een exact kopie gaan krijgen van bestaande zaken zoals Nintendo World, Wizarding World of Harry Potter, Minions en varianten van bestaande concepten als Decepticoaster. Dit zijn in mijn ogen momenteel geen geweldige vernieuwende concepten
Binnen Europa zijn dat juist héél vernieuwende concepten. En daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Zelf ben ik ook geen groot fan van Copy-Paste, maar realistisch gezien zijn dit wel de beste dingen die Universal kan bieden.
En op zich kunnen ze best de dingen een beetje aanpassen. Ik heb twee Forbidden Journeys gedaan, en beiden zijn toch weer nét wat anders. De verschillen mogen uiteraard (veel) groter zijn (dat doet Disney dan weer best aardig), maar het is toch al wat.
Sjengske Maar hoe wil je daar een leuk Universal park van maken, red force alleen al maakt het compleet kapot qua uitstraling wat ook niet bij een universal thema zou passen, die hele layout van dat parkje klopt voor geen meter.
Goh.. de baan is hoog, maar dat hoeft verder geen groot issue te zijn. De top-hat van Velocicoaster ziet ook niet bepaald mooi uit over het meer (vooral de support structuur dan niet). Als ze Ferrari world wat meer ombouwen tot een studio-park, dan zorg je gewoon dat dit deel van de baan wat meer in ee Studio-Lot gedeelte staat, dan hoeft het niet meer zo super-mooi te zijn.
Andere themagebieden kun je dan weer zo inwerken dat de achtbaan (en ook de S&S torens) niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Als je op GMaps kijkt zie je dat er nog behóórlijk wat ruimte is om het Ferrari park uit te breiden. Het kan wat dat prima een dagvullende 2e gate worden.. maar het heeft een kapitaalinjectie nodig.
Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat er voor Universal ook we een soort dilemma is. Ze kunnen natuurlijk veel geld en moeite in het Hoofd Park gaan steken en daar IP's in stoppen.. maar aangezien dat park al goed loopt, denk ik toch dat het handiger is om eerst dat ferrari park goed aan te pakken om er een waardig 2e gate van te maken. Als dat gelukt is kun je altijd nog IP's in het hoofdpark toe voegen. Het hoofdpark zelf zou ik enkel attracties zoals Sea Oddysey weer terug brengen, maar dan wellicht met "The Meg" als thema ofzo. Verder het nodig oplappen waar nodig is en vooral niet te veel aan doen.
Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat Disney nu in Parijs aan het doen is: Hoofdpark flink oplappen, maar niets niews en het 2e park op peil brengen om daadwerkelijk een waardig park te worden.