• Benelux Parken
  • Transformatieplan Bellewaerde bekend: 5 zones, 4 attracties en 1 restaurant

Die maten op de halfpipe zijn toch een beetje hetzelfde idee als de matten in bijvoorbeeld de bombo in Hof van Saksen. Dan gaat dit denk ik wel vaker gebeuren.

JaylonToverlandgek Komt door die nieuwe matten :/ Zal vaker gaan gebeuren denk ik

Nee, die matten zijn echt hard nodig, anders knalt hij behoorlijk hard tegen de rand aan.

Er was een pomp uit gevallen, waardoor er niet genoeg water was.

Niet abnormaal dat hij daar stopte lijkt mij. Een punt met verhoogde wrijving tov de rest van de baan.

Wat mij wel een beetje verontrust is dat niemand de problemen met de baan kon voorspellen. Ik dacht nog bij het zien van de eerste video’s dat de bootjes redelijk hard tegen de railing aankwam. Maar ik was in de veronderstelling dat ze wel wisten waar ze mee bezig waren…

Ik heb er vandaag ingezeten en wat een G-krachten voor zo'n baan... Hij is niet te vergelijken met die banen van Plohn en Skylinepark.

Hij spint echt super hard en dat is totaal niet fijn, ook gaat die best hard in dat half pipe element en ik twijfelde best wel of dat normaal was.

Ook gingen ze echt heel precies om met dat wegen, 420 is ook echt 420, want ze douwen die boot zo dat je 418 weegt.

Ergens is die wel leuk maar te heftig voor zo'n baan.

Ik vond het spinnen juist fantastisch. Sommige rittren doet hij het veel, andere minder. Het natste moment lijkt de shuttle te zijn.

17 dagen later

Ondertussen is de attractie al een tijdje gesloten. Hopelijk blijkt het geen miskoop.

Alfa een prototype van Intamin is altijd een risico, maar ondertussen ben ik er ook vrij zeker van dat Intamin alles in orde krijgt.

Niet echt een fijne oplossing op deze manier

Wat is dit dan voor prutswerk... die stootbalk was al geen gezicht, en nu knopen ze er ook stootkussens aan :p. Ik hoop dat dit een zeer tijdelijke oplossing is...

Balen dat het zo tegenvalt met de opstart van deze ride. Bellewaerde heeft hier best iets unieks neergezet.

Die klappen gaan op den duur toch ook niet goed zijn voor de bootjes lijkt me.

Ik snap ook niet helemaal het nut van die rand op de baan.

Beetje lompe oplossing zo..... of alleen een tijdelijke oplossing voor dit seizoen? Water, glijden.... heel veel variabelen, al had ik beter verwacht van een partij als Intamin.
        En anders kunnen we altijd nog zo de baan af....

Dit lijkt me gewoon om te kijken hoe een bepaald iets uitpakt. Niet ongebruikelijk bij de ontwikkeling van nieuwe dingen. Je kunt niet elk probeersel high tech uitwerken en zolang er geen mensen in zitten is het prima lijkt me

• Chingu heeft hierop gereageerd.

Japio dat kan wel zijn, maar dit soort try and error zaken die je niet na de opening.
          Je kan perfect uitrekenen in welke zone een bootje gaat terechtkomen, dit zijn krachtberekeningen die eigenlijk met relatief weinig factoren rekening moeten houden. Alleen de afwijking is hier de moeilijkheid. Als je wilt voorkomen dat een bootje te snel naar het uiteinde van de halfpipe gaat zou ik eerder denken aan een “sturing” aan de ingang kant van de pipe i.p.v. de plaats van de balk nu. Zo heb je ook geen “klap” mocht het bootje sneller naar onder willen. Je kan daar ook het debiet en de stroming beïnvloeden.

Intamin zal het wel opgelost krijgen, alleen vind ik de huidige keuze een bizarre. Je pakt normaal de oorzaak aan, niet het gevolg.

Chingu Je kan perfect uitrekenen in welke zone een bootje gaat terechtkomen, dit zijn krachtberekeningen die eigenlijk met relatief weinig factoren rekening moeten houden

Dat valt blijkbaar toch tegen, anders hadden we nu niet in deze situatie gezeten.

Quefox_ Blijkbaar voor intamin wel, maar dit is niet de eerste keer dat ze zich een beetje hierop verkijken.(denk aan intimidator 305)
              Nu zijn ze ook niet de eerste die zich mispakken. Aan waterattracties (Hafema heeft hier een een handje van aan)

10 dagen later

Gisteren waren er opnieuw testen met dummies in de bootjes. Blijkbaar is er nog geen datum voor heropening voorzien....

9 dagen later

Het zou nu toch gelukt zijn om te heropenen. Alleen zijn er geen zichtbare wijzigingen gebeurd aan de baan, vreemd.