Hoe het in Phantasialand zit weet ik niet, maar 1,5 week geleden zaten we in Europapark en daar waar het aan onze dochter (8) na het meten bij Blue fire en Euro Mir aan haar gevraagd. Denk dat je hem zoals gezegd de leeftijd van 10 moet leren in het Duits.
Leeftijdscontrole bij attracties?
- Bijgewerkt
Nee, leeftijdscontrole.
vhal81 silver star is vanaf 11 zelfs. En volgens mij is dat aangepast, want het was 12. Heb dit eens nagekeken ivm dochter. Gelukkig mag ze er nu inmiddels dan bijna in
Maar ons is het ook nog nooit gevraagd ergens. Ze is mee geweest in river quest toen ze 9 was. In Europapark is het ook nog nooit gevraagd. Maar leer hem inderdaad gewoon aan dat hij zegt dat hij 10 is, dan kan hij echt wel mee in die attracties
Doet me denken aan een anekdote van 35 jaar geleden (jaaaa, we worden oud).
We waren, zoals gebruikelijk in de herfstvakantie in Slagharen. Ik was 12, mijn neefjes bijna 10 en 8.
Je moest toen 10 jaar zijn om alleen in de kabelbaan te mogen. Ik moest dus met mijn 8 jarige neefje als "begeleider".
Mijn andere neefje was 9 jaar en 10 maanden; maar ook super eerlijk. Ik had het geïnstrueerd dat hij 10 jaar moest zeggen als er wat gevraagd zou worden. Toen de operator vroeg hoe oud hij was zei hij netjes 9 jaar. Hij mocht niet en rende toen de hele route naar de andere kant van het park onder ons mee
In EP werd het soms gevraagd aan onze kinderen, maar bij attracties waar je 6 moest zijn (Matterhorn), terwijl bij Silverstar (11 jaar en minimaal 140cm) bij de ingang mijn zoon alleen werd opgemeten (de 1e keer niet, de 2e keer wel). en werd er niet om leeftijd gevraagd (hij is bijna 9 )
Wat is eigenlijk de reden dat deze parken naast de lengte ook een leeftijdsrestrictie hanteren? Aansprakelijkheid, of heeft het te maken met de fysieke belasting op de hersenen en lichamen van te jonge kinderen?
De TÜV is wat sommige regels betreft ook echt een wispelturige en onvoorspelbare organisatie. Ik bedoel maar, bij Van Helsing's Factory mogen er 9 jaar na opening ineens geen tassen meer mee in de attractie...
Quefox_ Wispelturig of voortschrijdend inzicht?