Progress Ow echt, ik vind de Flaming feather juist het meest geslaagde gebouwtje in Avalon qua sfeer die die uitstraalt. Mensen vallen erover dat het heel hobbit-achtig is maar ze hebben gewoon voor een groen dak gekozen die de beweging van een veer na bootst. Ook past het gebouw heel goed in zijn omgeving en valt het van een afstandje juist een beetje weg (vooral door dat groene dak). Daarom vind ik dat gebouw ook zeer goed geslaagd.
Dat dat dakje dan terug komt in die klok vind ik wel goed.
Wat mij een beetje tegen staat aan het ontwerp is dat de klok beneden smal is en breder wordt naarboven toe. Dat is bouwkundig niet echt realistisch (wellicht kijk is als bouwkundige te kritisch naar zulke details, maar dat is het eerste wat ik observeer) en die sprongen maken het ontwerp onnodig drukker.
Dat was mijn punt van kritiek op de concept tekeningen van de uitbreiding, dat het al snel heel druk oogt met al die kleine tiereleteintjes en de felle kleuren, terwijl wat meer soberheid wat de sfeer en mythe van Avalon uitstraalt m.i. gewoon beter had gepast bij wat er nu staat.
Maargoed ik ben toch benieuwd naar het eind resultaat, en laat mij graag verrassen.