Ziet er allemaal goed uit, op een paar details na. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit waarschijnlijk de beste afwerking is die Toverland tot nu toe bereikt heeft - het is niet perfect, maar ze doen het verdomd goed.
Ik ga zaterdag alvast op de opening aanwezig zijn en ik zie er naar uit. Ik ben vooral benieuwd hoe de balans in het nieuwe Avalon gaat zijn - gaat het voelen alsof het zo hoort, of is het overdadig? Gaat de sfeer van het gebied positief veranderen of negatief. Hoe is het auditieve, is er nog steeds rust in de rustigere plekjes, wordt het muzikaal aanvullend of overheersend/een kakafonie.
Dat gaan we pas dit weekend kunnen beoordelen, maar ik heb er momenteel een goed gevoel bij. Er zijn een aantal keuzes gemaakt in Avalon 2.0 waar ik niet helemaal achter sta (zoals sommige kleurkeuzes), maar aan de andere kant is er heel erg veel wél geweldig goed gedaan waar ik op detailkritiek na niet echt iets op aan te merken heb.
Ik beoordeel zelf in functie van hoe een park iets aanpakt en de mogelijkheden van een park zelf: ik ga een Bobbejaanland minder streng beoordelen dan een Toverland, bijvoorbeeld - de mogelijkheden van het eerste park zijn heel wat beperkter en daar halen ze toch ook het onderste uit de kan wat ze kunnen, Toverland kan veel meer bereiken met hun budgetten en kunde en dan verwacht ik ook wat meer. Maar in dit geval lijkt het echt wel dat ze heel dicht gekomen tot het maximum.
Betekent dat dat Avalon nu perfect is? Absoluut niet: het niet afgewerkt zijn van de loods van Fenix en de eerste scene zijn voor mij serieuze littekens in dit gebied. Ik stel me nog vragen over het uitzicht van Dragonwatch. Het verhaal van Morgana en Merlijn lijkt mij ook verwarrend, met 2 tijdspunten in het gebied.
Maar, geen enkel pretpark en geen enkel gebied is perfect (en dat moet ook absoluut niet, perfectie is eng).
Maar op dit moment ben ik heel positief, ik denk dat Toverland hier getoond heeft tot wat ze écht in staat zijn. Nu, ik vel mijn oordeel pas zaterdag als ik alles in het echt heb kunnen aanschouwen, dus het kan zijn dat ik zaterdag minder positief ben. Maar ik kijk hier zo enorm naar uit en dat enthousiasme is goud waard.