Jordy Je kunt bij Toos Express ook een blikje cola tegen de trein aan gooien, even goed bij Expedition Zork over het hek via de buitenkant, of vanaf de brug bij Djengu River. Ik begrijp de zorgen maar deze lijken me onnodig.
MrRC FlyingTimo Hier gaat iemand een blikje/flesje weetikveelwat overheen gooien als er een trein met 80km/u langsraast... Als Toverland denkt dat lolbroeken dat niet gaat doen, dan zou ik ze wel wat naïef vinden als pretpark waar veel jeugd op af komt. Ik denk eerder dat de jeugd uit de Polder in een niet nader te noemen park, daar veel eerder behoefte aan zou hebben.
mikeee Tijdens de Q&A werd verteld dat ze tijdens de ontwikkelfase nauw contact hebben met de keuringsinstanties om dit soort dingen te checken. Lijkt me dus dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn. Overigens complimenten voor hoe ze deze serie in elkaar zetten en pols e vormgeving van het hele project. De lijsten met daarin de concept arts lijken gemaakt te zijn in de Flaming Feather, net zoals de vaandels/gordijn. Leuk detail.
The_Real_Infernape FlyingTimo Laten we niet vergeten dat dit concept art is. Dat ze daar niet meteen alle volgens de TUV verplichte maatregelen bij tekenen kan ik nog wel inzien.
rambo1990 Coasterfrenzy Ik weet niet of TVL voor TüV kiest voor hun beveiliging, maar als ze dat wel doen, dan gaat de TüV volgens mij geen keurmerk afgeven zonder netten, lettende op andere constructies die door hun gekeurd zijn. Tenzij er natuurlijk een metaaldetector aan te pas komt zoals by FLY, maar dat lijkt me niet. Heb je dan ook nog andere instanties die keuringen mogen uitvoeren? Ik zie en hoor eigenlijk overal TUV voorbij komen
MrRC rambo1990 Heb je dan ook nog andere instanties die keuringen mogen uitvoeren? Ik zie en hoor eigenlijk overal TUV voorbij komen De AKI en NVWA zijn ook keuringsinstanties die attracties doen keuren voor de veiligheid.
FennaFenn_FennParks rambo1990 Je had destijds toen ook nog DNV (Det Norske Veritas) uit Oslo die kwamen toen ook nog regelmatig in Walibi World toen ik daar nog als Operator werkten, (2005-2008) om de rides te komen keuren. Overal op de Operatie Booths had je de stickers van DNV en TüV op de ramen en ook op de bedienings panelen. Ik weet niet zeker of zij nog in de parken keuren?
FernandoAlb Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het eerste aanzicht van Avalon als je het gedeelte nu binnenkomt zo mooi vind, vooral dat rode huisje bij Pixarus stoort mij momenteel. Hopelijk gaan ze hier nog iets in veranderen. Verder ziet het er mooi uit
Quepert FernandoAlb Ben net nog even geweest en dat viel me ook gelijk op. Ik stoorde me helaas ook aan het felle rood. Hier op de foto zie je het nog eens. Voor de rest vond ik het er allemaal netjes uitzien.
Jordy Wat een verschil na een week, bovendien verruimt Avalon zichzelf en verdwijnen langzaam bouwhekken, zo nu ook bij de Flaming Feather zodat er meer ruimte is met dit heerlijke weer, vandaar ook een paar mooie foto’s van de andere kant van Pixarus dit keer! Wat een heerlijke near-miss, vooral rechtsbuiten, die rotsen komen toch aardig dicht bij je. Tot nu toe ben ik erg tevreden over het kleurgebruik, met name de toren van DragonWatch. Pixarus is ook niet onaardig, maar dat rode vind ik iets te.
Bran Die kleuren zijn nu heel heftig maar de zon zal het wel verminderen dit is het zelfde als in Port Laguna waar het eerst ook super fel was
Quepert Bran ik hoop idd dat het allemaal nog wat bij trekt of bijgewerkt word net als het geel van het operator huisje. Daarbij was dat felle rood ook het enige wat me stoort.
mikeee En het lijkt er ook op alsof de gele kleur nog verder ingeschaduwd is (operator huisje), wellicht dat dat met de rode panelen ook nog gebeurt.
JaylonToverlandgek Remko Ik vind de kleuren wat hebben. Nu heb je wat gekleurde huisjes en straks de bloemen etc die kleur geven! Het rode zal even wennen zijn maar het is wel mooi op de Fenix onride foto 🙂
Phantasiastisch Ik las dit soort reacties over felle kleuren destijds ook op verschillende fora bij de bouw van Port Laguna. Toen ik de eerste keer Port Laguna binnen wandelde, dacht ik: 'wat stoort er precies? Wat is er met die kleuren?' Niets dus. In het echt ziet alles er uiteindelijk prima uit. 🙂
Quepert Phantasiastisch het is ook iets wat me vandaag op viel en misschien hap ik te snel want het is nog niet af. Ik ben er ook zeker van overtuigd dat het allemaal wel goed komt.
R013 Op de foto’s zie ik precies waar ik bij de aankondiging al bang voor was , Avalon word volgepropt met ‘nieuwigheden’ en dat komt het gebied ( op foto’s) niet ten goede in mijn optiek. Individueel vind ik de flatride in de helix nog wel aardig en die parachutetoren is oke ( zo ver het kan met deze torens) maar als geheel komt het erg schreeuwerig op mij over. Ben benieuwd of dat ook is wanneer ik er rond loop.
Niek R013 Avalon word volgepropt met ‘nieuwigheden’ en dat komt het gebied ( op foto’s) niet ten goede in mijn optiek. Niet echt met je eens. Als ik zie hoe er wordt omgegegaan met allemaal nieuwe ruimte en paden en hoe ontzettend veel (groot!) groen daar omheen gezet wordt, kan ik alleen maar enthousiast worden. R013 als geheel komt het erg schreeuwerig op mij over. Ben benieuwd of dat ook is wanneer ik er rond loop. Ik vermoed dat het inderdaad wel mee zal vallen. De foto's die je hier ziet zullen hoofdzakelijk gericht zijn op de nieuwe attracties, dus dat is waar op alle fanfoto's ook de nadruk ligt. Toverland doet zichtbaar veel moeite om alles zo groen mogelijk in te kleden, terwijl dit natuurlijk gewoon kaal plat land was.