paterdave2 Het probleem hier schijnt dus te zijn dat er niet of onvoldoende is gekeken naar vleermuizen in het spookslot.
Dat snapte ik; er is blijkbaar wel naar gekeken (er is immers een onderzoek) maar deze actiegroep (is dat een bekende actiegroep mbt vleermuizen/natuurbehoud?) vindt dat het rammelt. Ik bedoelde meer: wat is er concreet mis aan het onderzoek? Als ze enkele dagen voor de sloop ineens roepen dat het rammelt, neem ik aan dat ze dat kunnen onderbouwen? Het lijkt me niet dat dit onderzoek pas enkele dagen geleden is afgerond blijkbaar en het is ongetwijfeld zoals gebruikelijk beoordeeld door een instantie/overheid die daarover gaat. Maar die details ontbreken, begrijp ik?
paterdave2 Als de gemeente had willen wachten hadden ze heel makkelijk een tijdelijke bouwstop op kunnen leggen.
Maar wachten/tijdelijke bouwstop heeft natuurlijk grote consequenties (ja, financieel) dus de gemeente heeft de afweging gemaakt dat daarop wachten niet verstandig is; waarschijnlijk hebben ze ook aangenomen dat de uitkomst van het onderzoek hun besluit niet zou beïnvloeden.
Je kunt natuurlijk boos zijn dat de gemeente niet wacht op een lopend onderzoek of het opnieuw beoordelen van een verricht onderzoek; je zou ook kunnen beredeneren dat men maanden geleden al had kunnen starten met dit soort bezwaarprocedures zodat er tijd voor is hier goed naar te kijken. Als dit soort procedures te lang duren is het ook de verantwoordelijkheid van de overheid een knoop door te hakken. En gelukkig doen ze dat hier.