De prijzen zijn in Plopsaland, ook voor Belgische normen, gewoon absurd. Daar kan je niet omheen: er is geen enkele manier om de prijzen van Plopsa goed te praten - het is vermoedelijk de duurste plek in Belgie.
Ik vermoed niet dat je nog een plek gaat vinden waar 0.5l water 5 euro kost, dat is gewoon absurd.
Mijn advies is: vermijd de horeca in Plopsaland ten alle koste. Het is ongelofelijk duur, meestal moet je nog eens veel te lang wachten ook voor zeer middelmatig eten. Laatste keer dat ik iets at in Plopsaland, kreeg ik steenkoude vol-au-vent geserveerd nadat ik 30 minuten had aangeschoven bij de Piratengrill, en het was niet eens druk in het park.
Ik heb toen bijna evenveel betaald voor die vol-au-vent als bij een degelijk restaurant waarbij alles op het bord door hunzelf gemaakt wordt. Als je zo'n prijzen neerzet, hoort het gewoon ook perfect te zijn. Plopsa zet in de horeca een zeer slechte prijs/kwaliteitservaring neer.
Mocht je in Plopsa nu nog oprecht lekker eten krijgen, met korte wachttijden en goed verloond personeel, dan zou het iets anders zijn. Maar nu wordt het personeel in Plopsa zowat het absolute minimum betaald (waardoor de groepdirecteur zelfs klaagt dat er teveel zwartwerk is, waardoor ze geen personeel kunnen vinden... betaal je personeel eens wat beter, zal al veel helpen) en is de kwaliteit gewoon verschrikkelijk.
Wat raad ik dan aan? Allereerst, er is een paar meter van Plopsaland een Delhaize te vinden waar je een pak goedkoper drank (en eten) kan inslaan.
Een pak plopkoeken is daar makkelijk een derde van wat je in het park betaalt.
Je hebt in de directe buurt van het park wel wat plekken om iets te eten, maar het is een klein dorp, dus verwacht niet teveel ervan. Op ongeveer 10 minuten rijden heb je een McDonalds (in Koksijde) waar je veel beter en goedkoper gegeten gaat hebben.