Pretparkgenot Die raamkozijnen zien er ook gewoon veel te fabrieksmatig uit. Een keer met een echte kwast met een glansverf eroverheen zou ook al veel doen.
Ja eens. Het gebouw is vooral vanaf de parking of het HvdVZ nog best een speels geheel om te zien.
Maar ben je dichterbij en ook juist het beeld vanaf het park (Pardoes Promenade / Aquanurazijde) is erg rechttoe rechtaan. En wat ik typte, wat zakelijk. Mede ook door de gekozen kozijnen, maar ook door de massiviteit van de torens. Die hebben een betonfeel en niet een mooie gestucte wand. En er zitten voor Eftelingse begrippen veel te veel vlakken in het geheel, zoals juist de Aquanura-zijde of de torens.
Het voelt allemaal te gemaakt, te recht, te kantoor.
De wijzigingen t.o.v. het eerste ontwerp hebben daarbij vooral op de parkzijde zijn invloed gehad, wat het geheel net wat minder speels vanuit die hoek maakt en dat vind ik eigenlijk nog de grootste zonde.
Ik ben nog heel benieuwd wat het effect van een uitgepakte middendeel gaat doen.
Ik vermoed dat dit het beeld nog positief gaat verbeteren en je blik vooral hiernaar toe getrokken wordt.
Al heeft dit deel volgens mij dezelfde saaie betonlook als de torens... Dat zou het niet verbeteren. Heel benieuwd wat de blik is als het geheel uit de steigers is.
Michael Die overgangen bij de ramen is inderdaad lelijk afgewerkt, dat lijkt haast wel een fout te zijn doordat die bovenste allemaal wat naar achteren staan. Vraag me ook of je dat optisch nog wel kan herstellen.
Geen fout, maar echt een gevolg van de gekozen bouwwijze. Je krijgt de geveldelen gewoon niet perfect afgesteld. Elke vinex-wijk waar Prefab is gebouwd, heeft dit soort net niet mooi aansluitende geveldelen.
Laatste reactie van mij hierover. Maar dit was precies waardoor deze bouwmethode vanaf het begin kritiek krijgt vanuit 'de bouwkennishoek', om het zo maar te noemen.
Robkuh84 Kostentechnisch misschien een begrijpelijke keuze, maar ik denk dat dit de eerste en tevens laatste keer is dat men bij zo'n groot project voor prefab afwerking kiest. Leuk voor de theorie, maar in de praktijk waarschijnlijk toch niet wat ze gehoopt hadden.
Ik heb het eerder aangehaald, maar in een interview in Kleine Boodschap (ik dacht bouwplaats Hans & Grietje) kwam dit eigenlijk al naar voren, dat de bouwmethode niet helemaal het resultaat haalt waar het park naar streeft.
Enfin, dan beter bij een hotel dan bij een attractie, maar ik had het nog liever buiten het werkelijke park gezien. Raveleijn Kaatsheuvelzijde of Efteling Wonder Hotel op deze manier was een stuk minder storend geweest.
Loekiloeki Met het groen erbij kan dit zelfs een fijn gebied worden om halverwege de dag eens naar terug te trekken om even bij te tanken.
Ik kijk vooral ontzettend uit naar de opening van de horeca in dit gebied, met name door het vervelende gebrek aan fijne locaties in het park om even rustig te zitten en wat te drinken. Zeker door het gebrek aan glaswerk sinds de rotte invoer van papieren bekers.
Wij vinden het heerlijk om in de loop van de middag lekker ergens te zitten met een lekker drankje. Momenteel is eigenlijk enkel Het Witte Paard of Kashba geschikt. Of in de zomer Polles terras. Verder zit je nergens relaxed met goed glaswerk, maar simpel uit een flesje of blikje te lurken. 😕
Zo niet premium en zo maf dat het park dit maar niet aanpakt, maar dat is een andere discussie.
Een fijn terras met mooi uitzicht en prettige borrelkaart, gaat hier op deze locatie hopelijk verandering in brengen.
Enig nadeel voor de kinderen is dat op deze locatie de attracties net wat verder weg gelegen zijn. Maar M&M, Fata en Fabula zijn nog te doen.
De horeca gaat absoluut snel geprobeerd worden. Hopelijk pakken beide restaurants echt goed uit, goede horeca is zo ontzettend nodig in dit park!