Ezra wat nou als er helemaal niks aan de hand is, dit allemaal gepland is om welke rede dan ook
Kijk, theoretisch gezien zou dat kunnen, wij kennen de planning van de Efteling niet.
Maar ik zie hier mensen in het topic reageren die bijvoorbeeld bij grote bouw en werkprojecten betrokken zijn omdat dat nu eenmaal hun werk is, en die dus wel wat af weten van de bouw. Zelf weet ik er ook wel iets vanaf wegens prive interesse en dat ik bij diverse bouwbedrijven over de vloer kom.
En ja, dat is niet in de Efteling maar ondanks dat de Efteling veel inhouse doet schelen dit soort projecten in de basis niet heel veel met een groot ander bouwproject bij jou in de buurt of waar dan ook in de wereld.
En echt iedereen is het er over eens dat een "geplande onderbreking" in deze fase op deze manier gewoonweg niet gebruikelijk is, sterker nog, het is enorm ongewoon om dat te doen.
Helemaal omdat nu ook een rupskraan die weken werkeloos heeft gestaan opeens WEL weg is.
Dan had je die eerder weg laten halen en had t een paar duizend euro gespaard aan huur.
En tja, dan is dit een forum en kunnen we lekker speculeren en discussiëren wat ik graag doe.
Zijn er "gewoon" supply chain problemen (dat kan nog steeds) en is het wachten op uitgestelde leveringen, is er een conflict met een onderaannemer (die niet meer wil leveren voor een eerder afgesproken bedrag, of failliet is oid), of gaat de Efteling bijvoorbeeld het hotel in een andere manier realiseren (lees, schrappen in ontwerp en uitvoering om kosten te besparen, hier zijn wat wandelgang geruchten over).
En ja, ik hoor je al denken "Maar de Efteling heeft al gezegd dat het gepland is, dus dan is dat zo"
De ervaring leert dat de Efteling wel vaker dingen ontkent die spelen omdat ze zelf op een eigen gekozen moment dit bekend willen maken, of juist niet bekend willen maken (dat is overigens ook hun goed recht hoor), waardoor ik een hoop zaken met een korreltje zout neem.