Robkuh84 Maar over wat voor formaat hebben we het dan? Daar is toch helemaal niks over bekend?
In het uiterste geval kan natuurlijk alles voor een flinke vertraging zorgen, maar het kan misschien ook nog makkelijk aangepast worden. Er wordt namelijk nergens aangegeven in welk stadium de wijzigingen hebben plaatsgevonden.
De bouw is bijna een jaar geleden stil komen te liggen. Ondanks wat de Efteling beweert, doe je dat normaliter niet bewust, daar is de vertraging al begonnen. En ja, daar is niet over gecommuniceerd, maar het is geen gangbare iets om een bouwplaats stil te leggen dus is er iets aan de hand geweest. Dat er dan een gerucht gaat over ontwerpwijzigingen en die worden nu ook nog eens bevestigd is voor mij wel een simpele optelsom, de ontwerpwijzigingen zijn de oorzaak van de eerste periode van rust (en dus vertraging) op de bouwplaats.
100% een feit? Nee. Maar wel een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Zeker gezien het huidige bekende ontwerp mee is gegaan in de vergunningaanvraag, daarna nog wijzigen is geheid vertraging in de bouw. (dit moet ik achteraf terugdraaien, zat me te bedenken dat altijd gemeld is dat de technische tekeningen die we kennen niet de meest actuele waren en -volgens mij- niet van de vergunningaanvraag)
Dat er daarna pech is van een failliete bouwer is zuur en maakt de vertraging alleen maar groter en toen kon de beloofde 2024 niet gehaald worden en moest het park wel met de billen bloot qua communicatie.
Robkuh84 Ik zeg niet dat het niet aannemelijk is, maar er wordt naar mijn mening gewoon iets te makkelijk iets als feit genoemd en vervolgens wordt dit door veel andere ook als feit aangenomen. Zo wordt er al over een kale loods gesproken en vertragingen van een jaar i.v.m. deze wijzigingen.
Die kale loods zou ik nog eens teruglezen. Na wat voorzichtige reacties dat áls er bezuinigingen zijn (want niemand beweert dat dat zo is, er is enkel een bevestiging geweest dat de budgetten zijn aangepast maar dat kan ook omhoog), het wel zonde zou zijn als het pand soberder wordt uitgevoerd, wordt er gelijk een tegenreactie gegeven dat mensen beweren dat het een kale loods wordt. Die kale loods brengen de criticasters niet in de discussie hoor. 🙂
De vertraging, nogmaals, zie je buiten gewoon op de bouwplaats.
Overigens, mochten er torens gesneuveld zijn maar de rest van het gebouw wordt gelijkwaardig aan het concept opgetrokken, ben ik niet van mening dat het heel veel slechter of soberder wordt. Ik ben het wel eens met een aantal reacties dat zeker de toren bij de receptie wat pompeus is.
Ik ben heel benieuwd hoe het definitieve ontwerp er uit komt te zien in ieder geval en wanneer het park hier over gaat communiceren. Een nieuwe concept is altijd wenselijk.