Klopt, maar dan zal het nog jaren duren voor 't zo dicht gegroeid is aangezien de Efteling vaak toch nog jonge bomen plant (zie nu ook bij DMC).

Ik vind het wel heel hoopvol! Ziet er zeer sfeervol uit en als de natuur ook maar een beetje in de buurt komt van wat er hier geschetst wordt, ben ik fan!

Arathonk ik vind het er gaaf uitzien. Is zeker niet Anton Piecks maar dat is dat hele gebied ook niet. Ik vind het er echt heel sjiek uitzien. Kan niet wachten om hier te gaan eten/overnachten

Auteur van de renders hier, neem deze renders met een paar korrels zout, ik heb ook niet alle officieele plannen tot mijn beschikking.

Voor de zomer was m’n voorspelling dat we een verdieping per drie weken zouden krijgen zodra ze gingen beginnen. Ben benieuwd of dat nog steeds gaat kloppen.

Arathonk Als het maar een fractie hier op zou lijken zou het al waanzinnig mooi zijn. Vooral me het groen heb ik daar wel vertrouwen in, dat kunnen ze wel daar bij de groendienst.

Marvin ik was er vrijdag bij, viel me wel op dat er na 12 geen activiteit was op de bouw, zou het zijn dat ze per dag een aantal Prefabs geleverd krijgen, die monteren, en dan niks meer kunnen doen? Gezien ze die vrijdag alleen ‘s ochtends bezig waren onderschatten ze misschien hoeveel prefabs ze aankunnen per dag.

Arathonk Geweldig wat hier is gedaan, als het hotel er zo uit gaat zien.....3x wow. Dit gaat al zijn miljoenen waard zijn. Prachtig.

Er is een aanpassing aan het ontwerp gedaan is hetgeen wat nu wordt bevestigd, er staat nergens dat er minder torens komen. Dat blijft nog even een gerucht. 😉

Maar goed; een gerucht wat al lang rond gaat wordt nu eindelijk -deels- bevestigd en daarmee ook een verklaring van de vertraging van een jaar.

Overige weten we nog niks, maar stel dat alle geruchten kloppen vraag ik me serieus af of het schrappen van de torens of iets anders aan het uiterlijk wat nu gewijzigd is en daarmee al het gedoe en uitstel uiteindelijk echt goedkoper was.

Ik ben heel benieuwd naar het eindplaatje, maar als het gebouw echt soberder uitvalt en daarmee tegen gaat vallen in de looks voor een Premium hotel, dan ben je verkeerd aan het bezuinigen. Zeker gezien de cijfers van de laatste 2 jaar, waarbij ik ervan uit ga dat de bezoekersaantallen van 2023 ook weer tot prima winstcijfers hebben geleid.
Maar goed, niet te vroeg concluderen Mark.... niet te vroeg.

Het lijkt me dat de vier hoektorens blijven bestaan. Daar worden immers de daken al voor gebouwd. Dan zouden het de twee torens te midden van de hoektorens zijn aan de parkeerzijde en Aquanura-zijde. Waar ik die bij Aquanura het meest zonde zou vinden aangezien die een mooie gevel vormde zo. Maar Looopings spreekt nog over geruchten, dus we moeten het nog zien.

Mark Het uitstel komt volgens mij toch echt vanwege het faillissement van de leverancier. Dit loopt waarschijnlijk dusdanig in de kosten dat de Efteling genoodzaakt is te snijden in het ontwerp. Ik hoop dat de torens behouden blijven , als ze er complete torens af gaan halen krijg je waarschijnlijk een net niet gebouw en dat is echt niet wenselijk op deze plek in het park.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Lastig te zeggen hoe het contract in elkaar zit, zowel voor als na de overname.

Minder torens kan ook duiden op de vele kleinere torentjes die je in het ontwerp ziet. Ik ga het wel zien maar ik verwacht weinig echt spannends. Voor €60-70 miljoen kan je echt wel iets moois neerzetten 😅

R013 Het uitstel komt volgens mij toch echt vanwege het faillissement van de leverancier.

De werkzaamheden vielen ongeveer een jaar geleden stil, de leverancier ging in september failliet. Die 6 maanden was ook al vertraging.
      (Het gerucht gaat dat) die wijziging (en bezuiniging naar verluid) al meer dan een jaar geleden is doorgevoerd waarna de productie van de gevelelementen vertraagd werd en dus niet een jaar geleden gewoon doorgebouwd kon worden maar de bouw stil viel. Daarna kwam nog meer vertraging door de leverancier die failliet ging.

Daarnaast pas je niet na september 2023 vanwege een faillissement een ontwerp aan om dan nu al te kunnen bouwen. Dat tijdsbestek is te kort.

• R013 heeft hierop gereageerd.

Er wordt in het gehele artikel ook niet gesproken over bezuinigingen.
        Als ik naar de bouwtekeningen kijk en dan vooral de zuidgevel aan Aquanura-zijde dan kan ik er best inkomen dat ze dit toch wel een hele drukke zijde vinden als je het vergelijkt met de de voorzijde.
        Stiekem hoop ik dat dit de reden is i.p.v. bezuinigingen. De 2 torens in het midden van de zijkanten zou ik best kunnen missen. Alle overige torens zorgen er juist voor dat dit gebouw geen standaard vd Valk hotel wordt.

Kunnen we niet uit de huidige fundering concluderen welke torens er wel of niet komen?

Michael Ben benieuwd hoeveel torens en decoratie er gesneuveld zijn 😅

Meestervoorspeller 👀

Crowket
          Als je 1 van de laatste bouwupdates vergelijkt met de bouwtekening van de begane grond, dan zie je dat deze overeenkomt. dus daar kunnen we het niet aan zien.

Er staat dat het ontwerp is gewijzigd. Dat is toch heel normaal? Is bij Danse Macabre toch ook gebeurd? Zal er bezuinigd zijn? Misschien wel. Maar het is weer heel erg voorbarig omdat dan mag het hele project af te schrijven en te doen alsof het helemaal niks met wordt. Afwachten dus tot er meer bekend wordt gemaakt.