Herbergier Mich Waarom niet? Bouwtechnisch gezien is het niet zo'n spannend gebouw... Redelijk recht-toe-recht-aan met als enig bijzondere de torens en aanvullende decoratieve elementen. Verder is het, gebagatelliseerd gezegd, een rechthoekige bak. Er worden wel gekkere gebouwen binnen relatief korte tijd uit de grond gestampt.
Mich Herbergier de kelderverdieping moet nog uitgegraven worden, fundering gieten en laten drogen, en dan nog helemaal opbouwen en afwerken. Het Plopsa Hotel heeft ook 1,5 jaar geduurd dus zal toch moeilijk worden denk ik..
Marvin Daar over gesproken, daar ik een foto van. Afgelopen vrijdag gemaakt. En natuurlijk ook de, inmiddels standaard, overzichtsfoto:
Frank Mich Het gaat een mooi hotel worden, daar geloof ik wel in. Alleen wordt het naar mijn idee ook een redelijk kleinschalig hotel. Bij het Efteling Grand Hotel verwacht je een groots hotel met alle luxe, maar ik vraag me af of dat er ook daadwerkelijk gaat komen.
JeepeeB Dat heb ik dus nog totaal niet, we zien een klein beetje contour , en vergeet niet dat we ook nog de hoogte in gaan. Met dit soort foto’s kan je je aardig verkijken op het formaat van een gebouw. Het huis vd vijf zintuigen ziet er ook ielig uit op deze foto, maar sta je er voor of loop je er onder door dan is het best een imposant gebouw naar mijn mening.
Dutch23 Ik bedoelde ook niet dat het té klein zou worden hoor! Ik vind het juist fijn dat het niet zó gigantisch wordt, dat was meer m’n opluchting. Natuurlijk wordt het nog steeds een groot gebouw.
Michael Durft iemand een inschatting te maken hoe diep ze momenteel staan? Had verwacht dat men nog iets dieper moest op rechts in verband met de ruimte voor het zwembad. Maar misschien zit men wel overal nu op dat niveau.
Mark Michael Durft iemand een inschatting te maken hoe diep ze momenteel staan? Metertje of drie schat ik zo in. Maar ze gaan nu eerst de funderingspalen aanbrengen, daarna hoef je pas op definitieve diepte af te graven. De funderingspaal kan je eventueel nog wat slopen aan de bovenkant als die dan vrij komt. Je wilt immers ook een vlakke vloer voor je boorstelling. (De funderingspalen worden niet geheid maar geschroefd)
Mathijsdehaas-2002 Frank Dit hotel kreeg zover ik weet toch zo'n 140 kamers? Is toch wel een stukje meer dan het huidige Efteling Hotel (wat er van buiten ook best klein en lullig uitziet naar mijn mening, als je kijkt naar hotels van andere parken) en het krijgt een hogere prijsklasse. Ik verwacht dus wel dat dit hotel redelijk luxe gaat worden, ook omdat het een eigen zwembad en/of spa krijgt. Vergeet ook niet dat het budget voor de bouw van dit hotel 50 miljoen euro is. Zo'n groots hotel met zoveel kamers als bijvoorbeeld het Disneyland Hotel had sowieso niet op deze locatie gepast.