Japio Als er inderdaad een kelder komt, duurt het meestal ook een hele tijd voor daar voldoende grondwater etc. is weggepompt toch?
rambo1990 Als er een damwand wordt geslagen kun je volgens mij vrij snel aan de slag met beton. Ik weet even niet meer hoe dat precies is gedaan met de tunnel bij de Baron. Maar het kan snel gaan in ieder geval.
Mich Wat denken jullie? zou het begin 2024, of eerder eind 2024 openen? Begin 2024 lijkt me niet echt haalbaar?
Herbergier Mich Waarom niet? Bouwtechnisch gezien is het niet zo'n spannend gebouw... Redelijk recht-toe-recht-aan met als enig bijzondere de torens en aanvullende decoratieve elementen. Verder is het, gebagatelliseerd gezegd, een rechthoekige bak. Er worden wel gekkere gebouwen binnen relatief korte tijd uit de grond gestampt.
Mich Herbergier de kelderverdieping moet nog uitgegraven worden, fundering gieten en laten drogen, en dan nog helemaal opbouwen en afwerken. Het Plopsa Hotel heeft ook 1,5 jaar geduurd dus zal toch moeilijk worden denk ik..
Marvin Daar over gesproken, daar ik een foto van. Afgelopen vrijdag gemaakt. En natuurlijk ook de, inmiddels standaard, overzichtsfoto:
Frank Mich Het gaat een mooi hotel worden, daar geloof ik wel in. Alleen wordt het naar mijn idee ook een redelijk kleinschalig hotel. Bij het Efteling Grand Hotel verwacht je een groots hotel met alle luxe, maar ik vraag me af of dat er ook daadwerkelijk gaat komen.
JeepeeB Dat heb ik dus nog totaal niet, we zien een klein beetje contour , en vergeet niet dat we ook nog de hoogte in gaan. Met dit soort foto’s kan je je aardig verkijken op het formaat van een gebouw. Het huis vd vijf zintuigen ziet er ook ielig uit op deze foto, maar sta je er voor of loop je er onder door dan is het best een imposant gebouw naar mijn mening.
Dutch23 Ik bedoelde ook niet dat het té klein zou worden hoor! Ik vind het juist fijn dat het niet zó gigantisch wordt, dat was meer m’n opluchting. Natuurlijk wordt het nog steeds een groot gebouw.