Ik moet zeggen, ik vind ook dat er op dit forum af en toe onnodig veel geklaagd wordt over bijzonder kleine details en onbelangrijke zaken.
Dat gezegd hebbende, ben ik het hier wel eens met de zogenoemde naadhaters. Het ontwerp van het hotel ben ik in grote lijnen zeker over te spreken, en veel van de detaillering (de franse lelies, grandhotel logo in de serre, etc.) vind ik echt mooie touches, zelfs de locatie zul je mij niet over horen, maar toch ziet het er op sommige stukken gewoon net te steriel en nep uit.
Ik heb erg lang de (ijdele) hoop gehad dat dit nog wel goed zou komen gedurende de bouw, zoals we wel vaker zien bij Efteling projecten. Echter valt dit me toch wel echt tegen nu de stijgers weg zijn. De naden zijn gewoon erg in het oogspringend en zeker gecombineerd met de hypermoderne kozijnen geeft dit mij nou eenmaal niet het eftelinggevoel waar ik wel naar verlang bij bouwprojecten binnen de parkgrenzen. Vooral bij de muur aan de aquanuravijver vind ik dit erg negatief opvallen omdat de naden daar niet alleen verticaal maar ook nog horizontaal zichtbaar zijn.
Don't get me wrong, volgens mij wordt het absoluut een imponerend en mooi aanzicht als je vanaf het huis tussen het groen richting het hotel loopt. Alleen begint die indruk een beetje uitelkaar te vallen zodra je er wat langer naar kijkt en het Veenendaalnieuwbouwwijkgehalte van bepaalde elementen begint op te vallen. Dat wil niet zeggen dat het hele gebouw lelijk is of dat het hotel in zijn geheel op een nieuwbouwwoning lijkt, maar het feit dat een deel van het gebouw wel die uitstraling heeft vind ik gewoon jammer in zo'n prachtig tijdloos en romantisch park als de Efteling.