Die 2 openslaande deuren is dus de hoofdingang van het hotel?? Ik had er nog helemaal niet over nagedacht waar de ingang zat, maar bij zo’n groots en luxe hotel had ik eigenlijk wat anders verwacht. Zoals inderdaad die 2e foto van @Markiewong, dat is volgens mij Hotel Paris in Las Vegas. Die overkapping is in de stijl van de serre, dat had er prima bij gepast. Of zoiets

Maar ik had ook eigenlijk een wat ruimere ingang verwacht dan zomaar 2 deurtjes. Of laat dan in ieder geval de overkapping doorlopen tot boven de ramen ernaast. Zodat je in het midden van een grote overkapping binnen komt, dat geeft een luxer gevoel dan dit. Vind het nogal Carnaval festival-achting aan doen eigenlijk, met die rand eronder. Ik had meer grandeur verwacht bij zo’n groot hotel.

In geen enkele attractie bij de Efteling ga je door de hoofdingang of wat er op lijkt. Schijnbaar het hotel dus ook niet 😁.

Nee maar even serieus, dit afdakje maakt wel direct duidelijk waar je moet zijn. Natuurlijk zijn de deuren en ramen ook groter dan de rest, maar dit helpt wel.

• Tim vindt dit leuk.

ikbennlXD Lachen vinden we prima, en een randje opzoeken ga je ons ook niet over horen, waar je ons wel over hoort is dat we het echt niet waarderen om na een ingreep van een teamlid zo te gaan reageren, als je je mening wilt geven na een ingreep kan mailen naar ons.

Geertmans

Quefox is daar niet alleen in, lees maar eens op social media. Dat zijn echt niet allemaal onruststokers, maar ook normaal weldenkende mensen. Mensen houden voor een deel van de efteling vanwege de sfeer en de uitstraling. Dit hotel wordt het gezicht van de efteling, als een portaal waar je doorheen gaat om de magie te betreden. Dan verwacht je gewoon kwaliteit, sfeer, vakmanschap. Niet echt circushoedjes en blinde muren. Daar mogen we best een mening over hebben, ook nu het nog niet af is, daarom bestaat dit forum toch ook.

Rky1989 Natuurlijk heeft iedereen recht op een mening. Ik was er niet van op de hoogte dat er zoveel mensen moeite hebben met dit afdakje Persoonlijk had ik er namelijk ook niet veel meer van verwacht. Het hotel moet chique zijn maar doet dat vooral in de service van haar gasten. De entree is kwa uitvoering redelijk in lijn met de rest van het hotel wat je daar dan ook van vind.

Vraag me dus echt af hoeveel telefoon lijnen ze hebben, denk dat er best wel een flink aantal abbo houders de eerste kamers willen bemachtigen.

Dream_wizard Dat denk ik ergens ook wel, maar ik snap dat eigenlijk nooit zo goed. Waarom persé de eerste kamers? Ik ben wel retebenieuwd naar alle prijzen en wat de prijsverschillen voor bepaalde kamers zijn.

Loekiloeki heel simpel....marketing.
        Abonnementshouders zijn "loyaal" en sommige posten maar al te graag content op social media.
        Zeker met abonnementhouders is de kans vrij groot dat ze ook positief over het park zijn.
        social media+positieve reactie = gratis reclame.

Het hotel is wel echt een wanprestatie voor Sander de Bruijn. Na zeer mooie ontwerpen als de Zes Zwanen, Baron 1898, Raveleijn en zelfs Symbolica had ik wel echt vertrouwen in dat het goed zou komen met het Grand Hotel, maar ik kan mijn hoofd echt niet erbij krijgen wat er is misgegaan. Het lijkt bijna of er al een doosvorm vast stond van prefab en hij er alleen wat Eftelingse details bij mocht tekenen. Ik vind het ook helemaal niet voelen als een ontwerp van Sander de Bruijn. Denk dat dit echt de nieuwe PandaDroom wordt waar de Efteling over 10 jaar spijt van heeft.

Loekiloeki Daar ben ik ook zeer benieuwd naar. En zijn er perks aan verbonden? Want voor een privé-ingang naar het sprookjesbos en een "luxueuzere" kamer ga je toch niet het dubbele van het Wonder hotel betalen denk ik toch? Of gaan ze echt inspelen op het FOMO? Want persoonlijk vind ik 414 euro in hoogseizoen voor 2 personen al veel. En dan zou het EGH nog duurder worden. Daar mag dan toch iets stevig voor tegenoverstaan lijkt me.

JeepeeB Zeker met abonnementhouders is de kans vrij groot dat ze ook positief over het park zijn.

Dan heb je zeker nog nooit goed de reacties hier gelezen. 😛

keey87 Of gaan ze echt inspelen op het FOMO?

Daar zijn vooral Premium-abonnementhouders erg gevoelig voor.

Voor alles en iedereen is er een markt. En het kan ook niet anders dan dat ook dit hotel gewoon populair zal worden.

Ik denk dat het realistisch is dat we binnen afzienbare tijd toch een betaald voorangssysteem gaan krijgen. Want de doelgroep voor dit hotel: de elite gast met de Gucci tassen en Prada zonnebrillen zullen toch ook in het park verder bedient willen worden en zich niet teveel gemengeld willen voelen met de normale gast.

broodje123

Een wanprestatie vind ik wel heel erg overdreven… En vergelijken met de Pandadroom?…
                  Moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste plannen heel enthousiast werd.
                  Vervolgens de bouw gevolgd en begon me toch wel zorgen te maken over verschillende delen van het hotel.
                  Nu de laatste dagen er steeds meer toevoegingen komen moet ik zeggen dat het gebouw er veel beter uitkomt met al die “Eftelingse versieringen”. Vooral met al die pironnen ziet het er heel anders uit dan een tijdje geleden. Denk dat als alles af is, incl waterpartijen en groenstroken, dat het allemaal wel goed komt!

broodje123 mwah, ik moet eerlijk zeggen dat ik over het ontwerp an sich best wel te spreken ben. Het is eerder de uitvoering en de materialisatie die het probleem zijn. Dat zijn budgettaire keuzes waar Sander helaas niet al te veel over te zeggen heeft gehad denk ik.

Kijk maar naar de ontwerptekeningen die we van Sander's hand gezien hebben. Al deze tekeningen geven mij net zo zeer een Eftelings gevoel als de Baron of de zes zwanen. Voor mij ligt de crux toch echt bij de keuze voor een prefab 'recht toe, recht aan' gebouw. En we zullen nooit weten hoe die keuze exact is gemaakt is en als je het de Efteling vraagt zullen die altijd zeggen dat het een wel overwogen keuze was van alle partijen maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat Sander en de ontwerpafdeling hier niet voor gepleit hebben en hebben moeten roeien met die riemen die ze van de directie kregen.

Ter referentie, de impressies van Sander:

Loekiloeki Dan heb je zeker nog nooit goed de reacties hier gelezen. 😛

Oh jawel, maar de mensen die hier mopperen is maar een hele kleine marge aan abonnementhouders, even voor het gemak ervan uitgaan dat de forumleden in kwestie ook abonnementhouder zijn.

ikbennlXD
                    Ik vind dit zo een veralgemeende opmerking als ik eerlijk mag zijn. Dat het duurder zal zijn en hoogstwaarschijnlijk voor een ander publiek, sure 🙂
                    Maar don´t judge a book by its cover. Er zijn genoeg mensen die sommige luxe ervaringen willen meemaken en er wat langer voor willen sparen, zonder Prada brillen en Gucci bags.

Voor alles is een markt en je zult zien dat gasten van het Efteling Grand Hotel gewoon normale gezinnen zijn. Dus ik zal nog even wachten met er een gelijk een stempel op te drukken.