R013 Ik merk ook dat het steeds dezelfden zijn die zich eraan storen , niet verkeerd bedoeld want ik heb al vaker gelezen dat diegene met een kritische noot over dit onderwerp vaak een achtergrond hebben met iets bouw gerelateerds.
Wat is dit nou weer joh? 'Ja zij weten er daadwerkelijk wat vanaf dus hun mening is niet belangrijk'. Zo'n standpunt past in ieder geval wel in de huidige tijdsgeest zullen we maar zeggen.
Ik heb het gebouw vorige week voor het eerst met mijn eigen ogen gezien, wat betekent dat ik eindelijk echt mee mag praten 🥳. Het aanzicht vanaf de parkeerplaats viel mij alleszins mee. Het hotel is vrij smal, maar belangrijker is dat het minder hoog is dan het Huis van de Vijf Zintuigen. Vanaf deze zijde blijft het Huis domineren en dat is hoe het zou moeten zijn.
Vervolgens deoor- en achterzijde van het gebouw: ik vind het niet bijzonder, maar het is in ieder geval niet lelijk. De randen vielen mij hier niet op.
De Aquanura-zijde daarentegen... ziet eruit als een platgeslagen pannenkoek. En vergis je niet: deze randen zijn niet te missen. Mijn gezelschap is net als ik niet actief in de bouwwereld, maar zelfs die kwamen met de vraag of het een prefab bouwwerk is. Ik ben vaak een van de minder kritische Efteling-liefhebbers, maar dit is gewoon niet goed. Ver onder niveau en het ergste is dat ik niet denk dat dit met een spuitbus weg te werken is. Het enige voordeel van dat het nu zo'n blinde muur is, is dat men er gewoon een daadwerkelijk gemetselde muur tegenaan zou kunnen zetten.
Verder is het hotel catastrofaal voor het bosgevoel in het Sprookjesbos. Zo'n enorme muur aan de rand van het bos is, zoals voorspeld, wat mij betreft een grote fout.