Zingo Volgens mij zou het volgens het ontwerp trouwens nooit een serre met glazen dak zijn geworden, maar een glazen overkapping rondom de serre zijn.
Goed opgezocht van die fundering!
En verder eens met bovenstaande zin. Het zou nooit een complete serre zijn, want volgens mij komt er voor het (sjiekere?) restaurant boven gewoon een terras. Op het dak dus van het onderste restaurant.
Maar laten we vooral nog niet teveel conclusies trekken, zoals ik aangaf is duidelijk nog alles niet af aan deze gevel. Er komt nog een hele constructie voor het glaswerk. Bij de overige kozijnen die je ook dat het glas ín de kozijnen zit en niet ervoor.
Enige spannende waarom ik twijfel of de glazen overkapping/serre allicht toch -op een laat moment- eruit bezuinigd is, is dat de witte rand die je boven de glazen gevel ziet al helemaal rechts doorloopt netjes op de dichten muren. En er erg afgewerkt uit ziet. Daar hang je niks meer aan op. Ik vind het gek dat je nu nergens een contructie ziet waar de serre/glazen geven aan vastgehangen kan worden. Dat had ik nog wel verwacht.
En je al een noodoverlaat ziet, dus bij stortbuiten komt er water onder je glazen dak naar beneden gekletterd.
Op de concept loopt die witte rand niet helder door. Maar goed, ik vind het aanzicht van de serre toch al niet heel logisch ten opzichte van de stenen boogmuur.
Als het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Quefox_ Zou die rand die boven de serre uitsteekt niet de rand met groene panelen kunnen zijn die we op de foto zien?
Nee, dat denk ik niet. Want volgens mij is hetgeen jij op de concept highlight, een hekwerk/rand van het terras. Je ziet op de bouw nu duidelijk tijdelijke menskerende hekwerken, iets met gelijke hoogte van die objecten zal er moeten komen wil je het terras veilig afschermen.