Afgelopen woensdag was ik nog eens in de Efteling na bijna 2 jaar. Ik volgde nog steeds alle updates hier op het forum waaronder het EGH.
Door hier mee te lezen vond ik het hotel eerst een heel bombastisch gebouw zo vlak naast het Hvd5Z. Toen kwamen er meer foto's en vond ik het wel meevallen.
En dan kwam mijn eigen live indruk eergisteren toen ik richting de ingang wandelde. Hoe je het ook draait of keert, dit gebouw is right in your face. Je kan er niet naast kijken.
Naar mijn gevoel zorgt het ervoor dat het Huis kleiner aanvoelt dan voorheen. En dan kom je door het Huis hoekje om ... en daar staat het. Vanaf de ingang is het bombastisch. Is dat erg? Hangt af van hoe je het graag hebt.
De andere kant, als je over de promenade naar de uitgang loopt, vind ik het uitzicht al veel prettiger met het omliggende groen. Ookal is hier links op de foto het toevoegen van nog wel een aantal volwassen bomen een must.
Ik hoop dus van harte dat de Efteling voor 1 keer NIET kiest voor jonge boompjes maar ineens bomen van formaat neerzetten. Voor mij is het namelijk het groen dat dit gigantische gebouw op deze plaats goed laat passen. 🙂
Benieuwd naar wat het zal worden...