Mark Pins boeien me al jaren niet meer, maar boeken… pffff, ik zou bijna overwegen maandag maar die kant op te rijden maar eigenlijk weinig zin in een gevecht om een boek.
Dit dus. Waarom moet de Efteling dit soort dingen belachelijk slecht uitvoeren?! 2500 boeken gedeeld door 5 boeken per persoon is 500(!) mensen die een boek kunnen bemachtigen in het slechtste scenario. 500 gasten terwijl er een ophef was door duizenden mensen die het Spookslot een warm hart toedragen en waarschijnlijk graag zo'n boek willen kopen. Belachelijk!
En nu kun je zeggen: "500 gasten gaan echt geen 5 boeken kopen", maar we weten met de pinverkoop inmiddels wel beter. Waar veel geld valt te verdienen aan schaarste, zijn er ineens genoeg mensen die een graantje mee proberen te pakken...
Ik kan maandag ook niet gaan en moet daardoor noodgedwongen dat boek aan mijn neus voorbij laten gaan. Ik mis de tijd van het Kroniek waar meerdere drukken van gemaakt werden en welke een paar jaar in de schappen lagen. Zo'n afscheidsboek van het Spookslot verkoopt toch wel goed door een jaar (of langer) heen, zolang het boek interessant genoeg is.
Anton Pieck en Ton van de Ven draaien zich om in hun Keltische graven.