Tonnie Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt en er meer achter zoekt en dat is een beetje jammer.
Ik haal niks door elkaar, maar ik las tussen de regels door, wetende hoe je vaker reageert in discussies over de Efteling. Maar als ik je woorden volledig letterlijk neem en de ondertoon negeer, doe jij dat dan ook? Dus:
Ik zeg niet dat jij dat het geen valide reden vindt.
Tonnie en ook een die we toch prima mogen stellen?
Tuurlijk mag je die vraag stellen, niemand zegt dat dat niet mag. De vraag beantwoorden zonder enige achtergrondkennis kan natuurlijk wel wat irritatie opwekken.
Tonnie onder die dooddoener kunnen we elke discussie wel platmeppen....
Dat zou in dit geval fijn zijn, want dan waren we niet al 10 dagen aan het huilen over bomen in meerdere topics.
Tonnie Ik denk dat er veel grotere uitdagingen in de huidige wereld zijn waar ze rekening mee houden in hun planningen dan 10 bomen een week eerder neer leggen, denk aan materialen slecht leverbaar, onderaannemers die deadlines niet halen door leveringsproblemen en personeelsproblemen, misschien nog een corona golf in de winter, nieuw type ride en mogelijke onvoorziene problemen daarmee.
Zeker, er zijn veel grotere problemen. En die zullen ze allemaal het hoofd moeten bieden. Ik heb daar wel vertrouwen in, jij ongetwijfeld ook. Dus ik vertrouw er ook op dat de Efteling een goede reden had eerder met de bomenkap te beginnen.
Tonnie algehele consensus van de kritiek erop wel dat iedereen begrijpt dat ze een keer weg zouden gaan, maar het gewoonweg jammer is dat dit voor de officiële sluiting al is gebeur_d_
Ik zou dit niet de algehele consensus noemen, volgens mij zijn er best wat mensen die er geen moeite mee hebben dat de Efteling al begonnen is met kappen. En ik denk dat het niet die groep mensen is die ”meerdere keren terugkomt met dezelfde argumenten”…
Tonnie En als het echt planning technisch zo een heel groot probleem was dan had ik als Efteling eerder in het jaar gezegd dat het spookslot eind augustus dicht zou gaan ipv begin september, als je dat van t begin had aangekondigd dan had dat voor t geheel geen verschil gemaakt, en had je de benodigde week tijd gehad.
Planning is wellicht sindsdien veranderd; bovendien zou het naar mijn idee echt onzin zijn geweest om het slot tijdens hoogseizoen al te sluiten alleen omdat in de omgeving bomen worden weggehaald. Ik denk dat daar ook de nodige kritiek op zou zijn geweest.