Fatouche Misschien omdat je niet direct bij het project betrokken bent? Dus jouw aanname dat het gewoon “lekker makkelijk” is, is op net zo weinig gebaseerd als de speculatie dat er een andere goede reden voor is (“lekker makkelijk” en dus goedkoper is ook een prima reden, namelijk).
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt en er meer achter zoekt en dat is een beetje jammer.
Ik zeg nergens dat de reden "lekker goedkoop, dus prima" geen valide reden zou zijn, dat maak jij ervan, ik vind het persoonlijk wel jammer dat in het speciale afscheidsweekend er al aan een stukje beleving getornd wordt en vraag mij hardop af of dat niet een week later had gekund, geen hele onrealistische vraag zou ik zeggen, en ook een die we toch prima mogen stellen?
Daarnaast geef ik vooral aan dat ik niet geloof dat de deadline in 2024 niet gehaald wordt als ze nu niet 10 bomen een week eerder om leggen.
Ik ben idd niet betrokken bij het project, maargoed, onder die dooddoener kunnen we elke discussie wel platmeppen....
Ik denk dat er veel grotere uitdagingen in de huidige wereld zijn waar ze rekening mee houden in hun planningen dan 10 bomen een week eerder neer leggen, denk aan materialen slecht leverbaar, onderaannemers die deadlines niet halen door leveringsproblemen en personeelsproblemen, misschien nog een corona golf in de winter, nieuw type ride en mogelijke onvoorziene problemen daarmee.
Fatouche En dat is natuurlijk ook de meest logische strategie. Waarom blijven hangen in het verleden? Spookslot is klaar, weg, move on. Zinloos voor de Efteling om er nog weken over te blijven treuren.
Ik velde niet echt een oordeel erover in mijn post, ik vat alleen een conclusie samen nav wat er gebeurt.
Dutch23 Ik vind dit gewoon weer een typische discussie om iets te miepen te hebben om maar te miepen, die alleen in een Efteling topic kan plaats vinden. Het is gewoon onnodig negatief en onnodig lang negatief. Het zijn bomen die weg zijn gehaald iets eerder dan de attractie zelf weggaat. Laten we het niet groter maken dan dat het is (te laat). De Efteling wilde het zo, laten we ervan uitgaan dat het zo volgens de planning van wie dan ook het beste uitkwam. Dat in twijfel nemen heeft toch 0 zin? Mijn ervaring met de planning van de Efteling is dat die altijd heel strak is en door die strak te volgen zijn ze altijd ruim op tijd klaar wat alleen maar te bewonderen valt.
Volgens mij is de algehele consensus van de kritiek erop wel dat iedereen begrijpt dat ze een keer weg zouden gaan, maar het gewoonweg jammer is dat dit voor de officiële sluiting al is gebeurt, dat is de toon die ik zie langs komen in het topic en in de posts zie waarop jij reageert, en ik mis echt waarom dit meteen door jou als zeuren om het zeuren weg gezet moet worden, of waarom we daar dan niets van mogen vinden.
Tuurlijk, de Efteling is vrij om te doen wat ze willen en mag alle planningen zelf helemaal bepalen, maar nogmaals, iemand mag daar gerust wat van vinden of bespreken (daarvoor zitten we op een forum).
Ik snap dat jij het misschien niet zo een probleem vind, dat kan en is helemaal prima, maar doordat je meerdere keren terug komt met deze zelfde argumenten en de discussie erover op zoekt blijf je vooral zelf de discussie in stand houden waar je zelf klaarblijkelijk een probleem mee hebt.
En als het echt planning technisch zo een heel groot probleem was dan had ik als Efteling eerder in het jaar gezegd dat het spookslot eind augustus dicht zou gaan ipv begin september, als je dat van t begin had aangekondigd dan had dat voor t geheel geen verschil gemaakt, en had je de benodigde week tijd gehad.
Crowket Zojuist is deze premiere opgedoken. Een echte video van het Spookslot achter de schermen!
Heel vet! Ben benieuwd of dit het werk van de vijfzintuigen is of dat dit ook nog iets losstaands is.