Joh, heel eerlijk... Voor een bedrijf als de Efteling is wat vandaag gebeurde goud... Ik schreef al eerder in dit topic dat negatieve reclame net zo goed reclame is, en eerder schreef iemand ook al dat vandaag de pers weer heeft gehaald.
En heel eerlijk: denkt er iemand serieus dat gemiddelde Nederlander ook maar iets geeft om het feit of vandaag wel of niet goed geregeld was? Nee, dit creëert eerder de vraag wat nou die nieuwe attractie word waar al die "gekkies" zoveel commotie over maken. Het toont weer het prachtige beeld van een enorme groep mensen die, hoewel men zelf het ziet als graag een afscheidssouvenir proberen te scoren, door de media neergezet kan worden als smaakmakende satire. "Kijk dan wat een figuren die daar rennen om een boekje over een attractie in een kinderpark!"
Ik denk dat de Efteling hier heel bewust een sterke (gratis) media strategie in heeft gevonden, want de 'gekkies' komen toch wel als er een nieuw souvenir is of een meetpaaltje met veel bombarie in de grond geslagen gaat worden.
Het is en blijft een bedrijf he, voor ons wellicht van meer emotionele waarde, maar bovenal ook gewoon maar werk voor een groep mensen.