Marvin Dat personeelstekort gaat vast niet voor eeuwig duren.
Hou er maar rekening mee dat dit nog wel een tijdje gaat gebeuren, de nieuwe aanwas is nog erg klein. En zolang er nu ook geld te verdienen is met onzinbaantjes als socialmediacoach en self fullfilness coach lijkt het mij niet dat mensen snel overtuigd zullen gaan worden om onderbetaalde banen aan te gaan nemen. Daar ligt ook een groot aandeel bij de werkgevers, zoals Schiphol die nu wel ineens meer loon kan geven op magische wijze. Zolang er maar niet doorgegaan wordt zoals sommige ratten (geen ander woord ervoor, sorry) die personeel naar hun bedrijven te lokken met een all-in salaris, waardoor ze niet meer hoeven te betalen en dat personeel nog meer uitgebuit kunnen worden.
Persoonlijk denk ik dat meer parken een voorbeeld zullen moeten gaan nemen aan Slagharen en meer moeten gaan inzetten naar automatisering. Doordat Slagharen nu in zee gaat met Loketaria kunnen ze nu de 6 tot 8 man personeel die ze overhouden inzetten op andere plekken en dus ook op groei.
Coasterfrenzy je hebt een aansluiting bij Mulhouse en bij Straatsburg
Ik ken de overgang bij Mullhouse niet zo goed, maar ik weet uit ervaring dat de overgang bij Straatsburg niet heel veel bijzonders is, begrijpelijk dat ze dan naar iets nieuws zoeken. Of dit nu de juiste manier is weet ik ook zo niet.