Eindelijk opgewarmd! Toch nog wat gedachten over vandaag op een rij. Over de dichte achtbanen heb ik inmiddels genoeg gezegd 😉
Ik vond de sfeer weer helemaal goed, het is mooi versierd, veel lichtjes en kerstbomen, ik vind Toverland daar erg goed in. Wel vond ik Port Laguna krap opgezet, door alle nieuwe elementen is er in de drukte maar weinig beweegruimte. Ook waren zowel de schaatsbaan als de bandenbaan druk; lang wachten dus, en het schaatsbaantje hebben we maar overgeslagen want het zag er nogal vol en chaotisch uit 😅
Wat voor mij ook een verbeterpunt is: opwarmplekken buiten. Dat klinkt misschien gek met twee grote hallen, maar daar zijn inderdaad nogal veel kinderattracties en als je een tijdje buiten rondloopt met 0 graden dan is het ook daar lekker om af en toe bij een vuurtje te kunnen staan.
Jammer genoeg heeft Toverland veel minder vuurtjes dan in voorgaande jaren. Ik heb maar 2 van die bakken gezien, bij Katara Plaza en voor Troy. Veel te weinig want het was dringen om je marshmallows te roosteren, die iedereen gratis kreeg. Het ophalen daarvan was ook een uitdaging, dat kon ook maar op 2 plekken. Wie dus zn marshmallow wil halen of wat warms te drinken wil kopen bij bijv het Houten Paard moet eerst een immense rij trotseren. Mijn advies zou zijn: apart uitgiftepunt voor marshmallows en meer plekken om te roosteren en op te warmen.