Ik was vanmiddag en vanavond in het park en het was er heerlijk, al heb ik ook een aantal kanttekeningen;
Allereerst; wat is de wintereditie van Port Laguna leuk! Prachtig verlicht in de avond maar ook overdag al erg sfeervol.
Voldoende zitplek rondom de ‘Hannes Alm’ (al is die binnenin niet ruim en bij drukte niet ideaal qua kassa achterin.
Er was livemuziek dat prachtig zong en live muziek maakte. Mooie kerstmuziek. Goed verstaanbaar en subtiel qua audio. Echt heel mooi!
De stem deed me denken aan Stephanie Struik, maar die heb ik nooit live gezien. Ze was verder aardig ingepakt, dus of het d’r is. Ik durf het niet te zeggen, maar het was goed!
Iets wat me negatief opviel in het park waren de hoge prijzen voor de horeca.
Tuurlijk, het zijn dure tijden, dat merk ik ook in de supermarkt. Maar waar ik wel eens zeg dat de Efteling te goedkoop is, is Toverland echt duur.
Er waren vele ‘Winter Specials’ te krijgen die er goed uitzien maar een serieus prijskaartje hebben.
Broodje Flammlachs; €10,-
Nu is dat voor zalm misschien niet eens de hoofdprijs maar bij hetzelfde standje is dit ook de prijs voor beenham, en een broodje braadworst (ok, luxer dan een kaal pistoletje, maar zelfs dan) is met €8,75 écht veel geld.
Verder viel me op; Oliebol €1,75
Koning Winter Spirello met zoetzure chutney en BBQ-zout; €6,75
Winter Special Lobster Roll (broodje kreeftsalade); €8,95
Ik zie dat er €39,- afgeschreven is aan alleen horeca en willekeurige snackjes en drankjes. En ik heb m’n avondeten niet eens in het park gehad. Het was allemaal lekker, dus dat is geen probleem. Maar het is voor een Nederlands pretpark absoluut bovengemiddeld.
Iets wat me verder opviel was dat alle waterattracties open waren. Met 1 graad boven nul zaten er zelfs mensen in. Mij niet gezien! 😂
Al met al heb ik een leuke dag gehad en heb ik -op de curling baan na- geen enkele attractie gedaan 😅
Dat kwam overigens grotendeels door de rij voor Troy. Die was echt te lang vanmiddag!
Dan als laatste; de eindshow.
We stonden aan de andere kant van de ijsbaan, in de hoop dat het vanuit hier ook te volgen was.
Antwoord; nee.
Het is een vrij knullige dansshow op het ijs die alleen vanuit het paadje voor de almhut te zien is. Ik stond daar niet maar was er overdag. Meer dan 4 rijen dik kan het het er niet makkelijk staan denk ik? Nog los van of je er dan iets van ziet. Vind dit qua locatie voor het publiek een hele rare.
Nog enkele foto’s;