En hierbij nog een nieuwe achtbaan binnen de Compagnie Des Alpes groep voor 2024!
De Dragon Chinois wordt binnenkort vervangen door een nieuwe achtbaan in Jardin d' Acclimatation, het stadspark in het centrum van Parijs. Volgens RCDB is het project ergens in de afgelopen maand aangekondigd in het Franse tv programma "66 minutes".
RCDB heeft ook een concept art geplaatst waar het lijkt alsof iemand een station heeft gebouwd (in Rollercoaster Tycoon 2). Het lijkt een rieten gebouw te zijn waar allemaal lampionnen omheen zijn gehangen. Ik denk dat dit wel goed past bij de Chinese tuin sfeer die de Jardin heeft in dat gebied.
Verder werd er gezegd dat het project een prijskaartje heeft van 10 miljoen euro. Daarmee kan het voor Jardin nog best een aardige achtbaan worden, gezien hun grootste achtbaan een redelijke Gerstlauer bobsled is. Wat voor achtbaan het wordt, is nog niet bekend.
Deze baan moet dus de Dragon Chinois vervangen. Dit baantje staat er al sinds 1987 en het lijkt een beetje een Wacky Worm maar dan gebouwd door de Franse fabrikant Soquet. Het is nog niet bekend wanneer de Dragon verwijderd wordt.
Ik ben er zelf niet rauwig om. Ik heb Jardin deze januari bezocht en toen stond de Dragon helaas stil tussen station en de lifthill, vastgemaakt met spanbanden. De trein was gestalled tussen het station en de lifthill. Ik heb de achtbaan credit dus helaas niet, maar ik heb van mijn reisgezelschap begrepen dat dit de slechtste baan van het park is en dat ik niks heb gemist haha.
Het is een baan van niks maar toch pijnlijk als hij zo stil staat