Dat de stikstof naar beneden moet dat geloof ik wel.
Maar we zullen hier allemaal aan mee moeten werken, niet alleen de boeren en grote bedrijven maar dan ook echt allemaal.
Meer het OV gebruiken, voor kleine stukjes de auto laten staan zijn een paar simpele voorbeelden.
Bedrijven stimuleren om klimaatneutraal te werken, eerst op vrijwillige basis en als de omschakeling teveel word tegengewerkt dan met een verplichting.
Wat de boeren betreft, zolang er kilo’s aan voedsel word weggegooid per persoon per jaar dan is er iets scheef en is er een overschot.
Als “we” nou eens minder consumeren en dat overschot terugdringen dan simpel geredeneerd zijn er onderaan de streep bijvoorbeeld minder koeien of andere dieren nodig voor de vleesindustrie en dat zal zeker al wat schelen vermoed ik.
Wat een pretpark er aan kan doen is mij ook een raadsel maar elke stap in de juiste richting is zeker een goede stap, maar het mag wel wat sneller allemaal, maar goed we leven nou eenmaal in een land waar eerst 100 formulieren ingevuld moeten worden, 1000 vergaderingen gepleegd moeten worden over elk van die formulieren wilt er eindelijk een beetje schot in de zaak komen.