Goede toevoeging naar mijn idee. Beetje thrill, maar toch voor de hele familie.
Ik heb vroeger die in Walibi België gedaan, maar weet daar niet zoveel meer van
Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
- Bijgewerkt
Het is geen capaciteitsmonster en moeilijk te thematiseren, maar een leuke ervaring is het wel. Ik houd m’n hart nog even vast voor de uitvoering en de impact op het gebied, maar het attractie type is een goede keus!
- Bijgewerkt
Ze moeten hem wel erg goed decoreren, dit kan de Skyline van Avalon maken of breken… Het is toch best wel een aanwezig gevaarte, maar een erg leuke toevoeging!
Styling moet je zoeken in de hoek van Morgana/Fenix/Draken/Vogels denk ik, of aan voertuigen die ze gebruikte in de middeleeuwen.
Goede toevoeging qua type attractie. Een echte freefall was op dit moment geen goede investering. Ik heb er wel vertrouwen in dat men dit goed weet aan te kleden. Qua hoogte zal het denk ik vergelijkbaar zijn met het hoogste punt van Fēnix.
Uitzicht is nog wel een dingetje, je kijkt al snel uit op de loods van Fēnix, en ook de onafgewerkte achterkant van The Flaming Feather. Zou de attractie daarvoor dicht gaan om het dak bijvoorbeeld toch nog aan te pakken?
Dit type attractie is zeer vermakelijk, maar ik hoop echt wel dat ze hem goed thematiseren! Zoals @Jordy zei kan dit de skyline maken of breken, echt mooie attracties zijn het van nature namelijk niet... Had natuurlijk zelf graag een echte droptower of misschien een Star Flyer gezien, maar dit is natuurlijk veel realistischer voor het park. Héél benieuwd waar ze hem gaan zetten (hopelijk ergens vanvoor, anders heb je weinig aan dat uitzicht) en ook heel nieuwsgierig naar de andere attracties. Fingers crossed voor een Sky Fly
Denk zelf dat de skyline niet in gevaar komt, in het stuk staat dat ze deze attractie willen plaatsen naast het restaurant. Zelf denk ik ook dat de vijver erbij gaat worden getrokken voor de andere grote attractie. 2 attracties zullen voor de kleine kinderen worden…
Fenix gaat dicht met wellicht decoratie maar dat lijkt m’n sterk, dat kan ook in het voorjaar… denk eerder ivm hij werkzaamheden en aanpassingen van bijv de vijver
Weet iemand wat de minimum lengte is voor zo'n attractie? Dat vind ik dan toch wel interesant om te weten, ik denk dat dat ook van belang is geweest om voor een dergekijke attractie te kiezen inplaats van een echt extreme freefall.
- Bijgewerkt
KevinRollercoaster27 achter Fenix ligt een grote bult zand, en met groot bedoel ik echt groot, vandaag nog zien liggen. Ik verwacht toch het afmaken van de zijkant, hoop ik ook het meeste op, want iets uitbreiden terwijl de eerste fase van het gebied nog niet af is vind ik een beetje raar.
En toch vind ik dat de Parachute Tower degelijk invloed heeft op de uitstraling van het gebied, het is een robuuste toren, welke toch wel heel mooi aangekleed kan worden heb ik net nog gezien.
Achtbaanpakker onderstaand de specificaties van de Parachute Tower, hoger, groter en sneller op verzoek mogelijk.
25 of 40 meter hoog, bij 25 meter ga je 17 meter de lucht in, en bij 40 meter hoog ga je 31 meter de lucht in. Links en rechter rij zijn dus twee verschillende configuraties.
Zou toch wat zijn dat toverland straks een mooiere gethematiseerde parachute droptower heeft als Disneyland paris. Oké we hebben nog geen ontwerpen gezien. Maar ik ga ervan uit dat toverland geen kale attractie gaat neerzetten en een mooi ontwerpen gebied als Avalon.
Ik vind het een goede keuze. Het is voor een brede doelgroep en het brengt meer beweging in het gebied. Ik ben benieuwd wat ze ervan ga maken
- Bijgewerkt
Jabo Als ze standaard attracties neer zouden zetten dan zouden ze ook geen ontwerpers in huis nodig hebben, denk dat dit wel een Scorpios en Coco Bolo achtige laag eroverheen krijgt.
Ik vraag mij wel af hoe je zoiets in Avalon/Camelot/Tir Na nÓg stijl kunt krijgen. Wellicht in plaats van parachutes die pixies uit Merlin's Quest?
Ik kan me bij zo’n apparaat niet inbeelden wat het gaat doen op het gebied. Ik vind ze enorm lelijk en slecht te thematiseren. Verder ben ik enorm benieuwd hoe deze ride zich in dit gebied moet blenden.
Toch heb ik er vertrouwen in dat dit goed gaat komen! Leuke ritervaring voor de hele familie.
Ja, leuk! Past perfect in Toverland en brengt hopelijk meer ‘leven’ in Avalon.
Persoonlijk had ik een aantal Zamperla attracties verwacht, dit is toch wel de laatste jaren een trend dat parken de catalogus van Zamperla erop naslaan en kijken hoeveel korting ze kunnen krijgen als ze meerdere attracties tegelijk kopen. Ik had een DiskO en Nebulaz verwacht en dan nog twee kleintje van Zamperla. Van de Disko zie je de laatste jaren mooi gethematiseerde versie terug en de Nebulaz.... tja een feest om naar te kijken voor omstanders.
Zou het een combi-deal wezen? Zo ja, dan kunnen we natuurlijk in de Intamin catalogus gaan zoeken voor de andere attractie(s)!
- Bijgewerkt
Jabo Toverland kan wat mij betreft prima een Gyro Swing gebruiken. Die mogen in elk park gebouwd worden.
Waarom past zo'n gare parachute drop met luizige capaciteit 'perfect bij Toverland', volgens jullie? Ik had na de laatste projecten op wat meer originaliteit gerekend.