laprikantan Ik maak nog 1 reactie, het zou jammer zijn om dit topic te vervuilen hiermee. Waar wij absoluut elkaar een ontzettend dikke high five over kunnen geven is religie. De grootste religies zijn ooit geschreven door seksueel gefrustreerde mannetjes die bang waren voor vrouwen. Dat zie je vooral terug in een aantal culturen zoals in de bible belt en wijken als Kanaleneiland. Helaas is religie een grondwet, dus alle andere wetten (zoals AVG) mogen gewoon overtreden worden in naam van religie.
laprikantan Vrouwen worden nog altijd minder betaald dan mannen.
Laten wij eerlijk zijn, veel vrouwen kiezen daar zelf voor. Ik daag je uit om eens naar een VMBO school te gaan en wat meiden daar te vragen of ze te porren zijn voor goedbetaalde MBO banen in de procestechnologie, ICT, offshore werker of iets technisch zoals Autocad. Grote kans daar geen interesse voor is en dat er gekozen wordt voor minder goed betaalde MBO banen als kapster, kassière, gastvrouw of in de zorg. Ook wordt er vaker gekozen om part-time te werken.
laprikantan Vrouwen worden geweerd uit politieke partijen
Ik ruik SPG, volgende punt
laprikantan Het rijk financiert religies die niets op hebben met vrouwen
Heb ik in de intro besproken
laprikantan Bijzonder onderwijs stimuleert het gegeven dat vrouwen minderwaardig zijn.
Wederom religie
laprikantan In de top werken er maar weinig vrouwen door een gecreëerde cultuur.
Dit is een interessante, want waarom wordt er steeds maar weer gewezen naar de top terwijl het veel breder ligt? En waarom kun je wel een hoge managementfunctie halen en geen directiefunctie? Mis je dan toch wat competenties? En waarom zou je bij een bedrijf willen blijven die geen groei stimuleert. Ik wil graag als voorbeeld Mascha van Till gebruiken als voorbeeld. Het is voor mij niet bekend hoe zij bij Walibi is, maar ik kan uit ervaring spreken dat zij bij het Land van Ooit een ontzettend harde tante was die absoluut geen tegenspraak duldde. Dat zijn vrouwen met haar op hun tanden die zich ergens in vastbijten en doorwerken tot aan de top. Let er op, wanneer je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 andere vingers naar jezelf.
Staar je niet blind op de top, dat zijn niet de mensen die hulp nodig hebben. Die kunnen zichzelf goed zat helpen. Kijk meer naar andere werkplekken die diverser (m/v) mogen worden. Waar zijn de stoere kanjers van vrachtwagenchauffeuses, de slimme meiden in de ICT en laten wij vooral niet de timmervrouwen, loodgietsters en elektriciens in de bouw vergeten. Maar ook de zorgzame broeders aan je zorgbed, de nette receptionist en die fijne pedagogisch medewerker in de kinderopvang.
Komt ook vaak voor in religieuze gemeentes, volgens mij zie ik een verband ontstaan.
Mag ik je uitnodigen om eens te kijken naar Norah Vincent. Zij is een (lebische/feministische) schrijfster die zichzelf eens een keer vermomd heeft als man om eens te kijken hoe dat wereldje nou echt is. Na 18 maanden werd zij opgenomen in het ziekenhuis met depressie omdat ze erachter kwam dat de wereld voor iedereen moeilijk is, ongeacht of man of vrouw bent.
Dit is even mijn laatste reactie op dit onderwerp, ik wil dit topic niet teveel vervuilen. Wilt er iemand over doorgaan, dan zal het wel sieren om er een nieuw topic over te openen.