Klagen over de jeugd is één ding.. baldadig gedrag is weer wat anders.
De jeugd zal altijd wel op één of andere manier in gaan tegen de gevestigde orde. Dat zie je in de historie HEEL vaak terug in de vorm van muziekstromingen en de daarbij horende subculturen.
Wat we nu echter zien is toch heel wat anders. Aan de ene kant zie je dat baldadigheid andere vormen aan neemt. Waar vroeger vooral veel kauwgom geplakt werd en met stifter geschreven of gekrast, is dat nu veel meer vervangen door agressief gedrag naar elkaar toe. (dat is tenminste hoe ik het zie). Naar mijn idee zijn we een cultuur aan het kweken van "special little snowflakes" waardoor niemand meer iets kan hebben en veel sneller agressief wordt.. Terwijl men vroeger toch wat vaker een dikke huid had.
Dit effect wordt versterkt door de Media (die naar mijn idee de grootste boosdoener is van alles), die voortdurend kleine groepen een groot platform geven waardoor steeds een (enorm grote) meerderheid gedwongen wordt om zich aan te passen aan een kleine minderheid. Terwijl steeds weer opnieuw blijkt dat die kleine minderheid doorgaans volstrekt geen recht van spreken heeft en de ballen verstand heeft van het onderwerp waar het over gaat.
Om eens een voorbeeld te noemen wat perfect bij dit forum past:
De Afrika Scene in Carnaval Festival. Ik heb er zelf wat onderzoek naar gedaan en moet daarbij toegeven: De neusringen waren volstrekt misplaatst. Natuurlijk hoort het bij het stereotype beeld dat we van "bosjesmensen" hebben, maar de Neusring is een cultureel kleedstuk in Australië en Nieuw Zeeland. Past dus wél bij "Bosjesmensen", maar niet bij de Afrikaanse stammen.
De kleding die de poppen destijds aanhadden waren ook terug te vinden bij originele stammen uit Afrika. Ze waren dus in elk opzicht correct. Desalniettemin MOEST en ZOU het aangepast worden. De huidige kleding voldoet volstrekt niet aan een of ander realistisch beeld van Afrika, of ook maar enige Afrikaanse stam, maar voldoet aan een stereotype beeld dat men van Afrika heeft. De hele scene is dus per definitie Stereotyperender geworden dankzij de Woke-beweging.
Hetzelfde geldt overigens voor de Aziatische scenes.. want blijkbaar denken we dat alle Aziaten ontstoken ogen hebben. Zo zien ze er sinds de verbouwing in elk geval wel uit.
Er wordt dus volstrekt niet meer naar enige realiteit gekeken. Wetenschappers worden voortdurend de mond gesnoerd met agressie en geweld en het enige wat nog telt zijn de gevoelens van groeperingen die meestal niet eens die gevoelens hebben, maar die de betreffende gevoelens vaak opgelegd krijgen door Social Justice Warriors die vinden dat de betreffende groepering zich zo moet voelen.
Ik zal altijd een initiatief steunen dat correcties wil in de maatschappij gebaseerd op wetenschappelijke feiten (om bij bovengenoemd voorbeeld te blijven: Het verwijderen van Neusringen bijvoorbeeld). Maar alles wat niet wetenschappelijk onderbouwd wordt, of wordt geroepen door mensen die volstrekt niet zelf in die situatie zitten, zou volstrekt niet de aandacht van enige media of wie dan ook mogen krijgen.