Amber Ik deel die ervaring wel met Walibi BE: soms kom je inderdaad personeel tegen dat geen woord Nederlands spreekt - tot daar aan toe - maar ook geen woord Engels. En da's inderdaad jammer, maar helaas niets abnormaals in Wallonië... ik heb Frans in mijn strot geduwd gekregen van mijn 10 jaar, maar in Wallonië is Nederlands leren niet eens verplicht. Spijtig.
De horeca in Walibi is inderdaad ook tegend traag. Ik heb ook een minder optimale ervaring gehad, we waren er met een persoon met een handicap. In de ochtend naar de info geweest, duurde een eeuwigheid voor we daar geholpen waren (20-25 minuten), waarna bleek dat ze ook nog eens vergeten waren het bandje te geven (maar wel de folder gegeven).
Nu, die persoon gebruikt de handicap-ingangen zo weinig mogelijk, maar op het einde van de dag was hij doodop. Dus hebben we om 16u voor het eerst zo'n ingang gebruikt (de normale wachtrij was overigens leeg), werden we daar geweigerd, heel erg onbeleefd door een personeelslid die ook niet in het Nederlands kon uitdrukken wat het probleem was. Dan dus 2 van onze groep terug naar de info, vrij kwaad, (persoon met handicap bleef samen met mij achter, hij was namelijk doodop). Wouden ze het bandje niet geven, is uiteindelijk toch gelukt (met heel veel uitleg), uiteindelijk zaten we daar dan ook 30 minuten en hebben ze ons nog 10 minuten laten wachten voor we in de attractie mochten waar er geen wachtrij voor was. Zelfde speelde zich voor bij Popcorn Revenge, waar we 5 minuten moesten wachten ook al was de gewone wachtrij leeg en zat het personeel letterlijk te spelen in de karretjes en te praten met mekaar. Degoutant!
Je wordt daar gestraft omdat je de normale wachtrij niet kan gebruiken. Walgelijk.
Op zo'n momenten ben je inderdaad goed in staat om eens goed te roepen tegen personeel, maar dat wordt dan wel volledig veroorzaakt door een opeenstapeling van fouten en twijfelachtig gedrag/policies van het park. Soms moet het park ook eens de hand in de boezem steken...